Dag 08: Hallo Busan, Hallo Snow Crab!!!

19 april 2024 - Busan, Zuid-Korea

Rond 09.30 kwamen we aan bij het busstation van Jeonju. Ticketmachine spreekt voor zich maar daar dacht een mannetje van de bus anders over. Met zijn aanwijsstok bleef hij aanwijzen wat we moesten doen. En of we wilde op schieten, hij dacht dat we de bus van 09.30 kozen. Nee, die zat vol. Dus kaartje voor 10.30.

Bij Dunkin Donuts iets gegeten en bij Tous les Jours een croissantje (immers collega, het was echt bijna half elf).

De premium bus ging pas om 13.30 dus we waren benieuwd naar de Excellent service. Ja, collega’s ook hier kennen ze Premium en Excellent, alleen deze kost hier dan euro 35 voor 3,5 uur van Jeonju naar Busan.

Prima busje, iets minder luxe. Zoals gewoonlijk heb ik weer geslapen en Jeroen kreeg met VPN het voor elkaar om de vrije training van de formule 1 in China te kijken. Tussenstop en net voor 14.00 waren we in Busan. Taxi en richting Mipo Oceanside Hotel. We stapte in wederom totaal ander omgeving uit. Strand, zee, hoogbouw. Omdat we pas om 15.00 konden inchecken op de 3e verdieping. De rooftop op 4 was geen rooftop. Uit de lift liepen we tegen een deur aan. Waarschijnlijk nog niet open. Beneden bij een restaurantje, noem het Koreaanse kibbeling gegeten. Voor de trek was dit prima. De kamer is klein. Maar leuk uitzicht en alles wat je nodig hebt. Even met thuisfront video gebeld en toen op weg naar de metro.

Het zonnetje liet zich zien, wel wat wind. Wat een andere stad. En groot, we gingen op weg naar Jagalchi markt. 3 kwartier met de metro. Ach, mensen kijken en hopen dat je de halte niet mist. We besloten de meute achterna te lopen en inderdaad daar was de markt, eerste beste restaurantje had bakken met Snow Crab, King Crab vol. Het duurde niet lang en ik was om. Dit is iets waar je me voor wakker kan maken!!!

We kozen er een uit en ze serveerde de voorgerechtjes. Kimchi, garnaal, gefrituurde garnaal en ook nog wat vertaald werd als Sea Squirt. Tja, de vertaling was net als de smaak. Niet dus. Soep, sushi. Lekker en leuk maar ik wilde plek houden voor de Crab.

En in het kort: Geweldig, gewoon weer lekker. Lang geleden dat ik dit had gegeten. Niet goedkoop, maar ik kan niet zeggen dat we dat van de week niet nog een keer eten. Goh, wat heb ik zitten genieten!!!! En dan Jeroen die maar een poot nam, want ach nic, jij vind dit zo lekker. Ja daar zei ik geen nee tegen.

Na de Crab doorgelopen om nog tig van die restaurantjes tegen te komen.en marktkraampjes die bijna uitverkocht waren. Even een kijkje bij de haven, maar daar was het stil. Wellicht dat we zondag ochtend de markt nog een bezoekje brengen.

We zagen de Busan Tower. En via diverse eettentjes en een grote winkelstraat wees onze navigatie ons de weg via het park. Omhoog dus. Die kuiten dachten we zijn van de trappen af maar nee. Achteraf had je aan de andere kant een roltrap.

Met de lift zo’n 120 meter omhoog en wat een uitzicht. Een deel van Busan in de avond. Wat een stad. Nadat we hier van hebben genoten richting metro en zo waren we rond 21.45 weer in het hotel.

Busan een andere stad, ben benieuwd wat morgen gaat brengen. Zeker gezien de weersvoorspelling……

Groetjes,

Jeroen en Nicole