Dag 10: van boot naar nachttrein! Van Koh Samet naar Koh Tao!

17 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Een reisdag vandaag. Van Koh Samet naar Bangkok en vervolgens naar Surat Thani en vandaar naar Koh Tao.

Zo stonden we om 10.45 te wachten op de speedboot. Kennelijk had White Stark het erg druk want na een Thais half uurtje konden we via de branding instappen. Een pijnscheut weer door mijn arm maar droog in de boot. Om 10 min later op een ander boot te stappen. Ja we halen optimaal uit de reisdag wat eruit te halen is. Na 20 min waren we weer aan wal in Ban Phe.

12goAsia gebeld en zij zo de chauffeur sturen. “Waar we staan? Voor de pier, voor de 7eleven. Ja, echt, voor de 7eleven.” De chauffeur was onderweg. Toen een app: “Waar we staan? Voor de pier, voor de 7eleven. Ja, echt, voor de 7eleven.” Maar geen chauffeur. Toen werden we weer gebeld. “Ik heb een blauw shirt aan......”. Toen maar de chauffeur zelf gebeld en er blijken toch echt 2 7elevenen te zijn. Ach, al met al bijna uur eerder weg uit Ban Phe.

Prima chauffeur en rond 15.30 waren we terug in de Bangkok. Eerst wat drinken op Rambutri en vervolgens .... het nuttige (goed eten voor de trein) met het aangename (Running Egg) verenigen. Blijft een topper en moeilijk om te weerstaan.

Van de week een mail dat de trein 20.00 vertrok ipv 20.30. Nu een slot tijd van 19.30. Deze werd op 15 min na niet gehaald. Volgens de meneer van diner zijn we rond 07.30 op plaats van bestemming om over te stappen op de boot naar Koh Toa.

Omdat je geen eten heb besteld wordt je bedje meteen opgemaakt. Vervolgens, alsof de trein wordt overvallen komen ze je ticket controleren. Ach, we zijn ondertussen vertrokken en de kleinen stations razen voorbij en allerlei mensen met allerlei goederen stappen nog in.

Nu, ..... (er zijn mensen die daar anders ver denken) genieten van de trein reis. Biertje, snacks, boek, potje skipbo... komt goed. Alvast welterusten.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    17 februari 2018
    Haha ik zou inderdaad niet meer kunnen genieten van een trein reis. Hoop voor jullie dat alles goed gaat, maar dat zal wel goedkomen 😜
  2. Thom:
    17 februari 2018
    Oohhh klinkt heerlijk allemaal. Rustig aan qua fysiek hè!? Dikke knuffel en kus xxx
  3. Renate:
    😂😘👍