Dag 15: fietsend eilandje Koh Trong verkennen

22 oktober 2015 - Kratie, Cambodja

Dag 15: Fietsend Koh Trong eiland verkennen

Na een prima nacht naar de Psar markt gelopen. Zie de video. En de markten zien er allemaal hetzelfde uit en ruiken het zelfde door het vlees wat ze uitstallen. Toch heeft het wel wat. Het fruit bijvoorbeeld is echt geweldig. Mooie kleuren. In de buurt zou een kapper zitten en jawel voor 2 USA dollar is Jeroen zijn baard getrimd. Je kan hier ook met dollars betalen net als in Laos.

Geschoren en gemasseerd (hij pakte Jeroen zijn nek nog effe mee) naar het pondje gelopen. Voor euro 0,20 brengt deze je naar de overkant. Daar aangekomen voor 2 dollar een fiets gehuurd en zo beginnen we rond 08.45 het eiland te verkennen.

Geweldig!!!! Zo anders als we gewend zijn. En zoals eerder geschreven die huizen. Hoe kunnen ze er wonen en leven. Ik tik dit verslag met uitzicht op het eiland  en het is donker. Ik zie nog geen 7 lichtpuntjes. Maar er zijn heel wat kleine dorpjes op het eiland wat je in een kleine 2 uur rond fietst. Maar geen elektriciteit. Soms wat zonnecellen.

Jeroen zag een bord met bar & pool. Wij erheen en jawel een zwembad!!!! Maar geen zwemkleding. Colaatje besteld .... En ja we konden zwemkleding kopen en wat doe je dan .... We hebben beiden een nieuwe outfit. Goed genoeg om te zwemmen. En een aanslag op de portemonnee. Zeker als je niet al het geld bij hè hebt haha dat lag in de kluis. Maar goed, eerst zijn we het eiland gaan verkennen.

Onderweg kwamen we natuurlijk kinderen tegen. Een 10 jarige staat bananenbladeren te hakken met kapmes en weer anderen hadden lol met hun slippers en 2 blikjes en hadden zo hun eigen spel: gooi je slipper zo ver mogelijkheid met een blikje of zo.

En ook hier zijn de stuiterballen prima. En je hebt de verlegen kinderen en de bijdehandjes. Die eerste durfde niet iets aan te pakken en niet op de foto. Verlegen maar zijn gezicht sprak boekdelen toen hij zag dat het kleinen kleurboekje van Cars was !!!! En bijdehandjes. Een meisje rende gauw vooruit zodat ze met haar zusje op de weg klaar stond toen wij langs kwamen. Ach beiden heeft wat. Kinderen die lachen zijn altijd leuk.

Verder veel fruitbomen, koeien, honden etc. Warm maar heerlijk om te fietsen en te genieten van de omgeving. Voor weinig nog wat gedronken tussen de werkende vrouwen. De een zit te weven en de ander maakt het einde van een bamboestokjes scherp zodat het voor de satéprikkers gebruikt kan worden.

Na 2 uur naar het zwembad. Bij het omkleden kwam een poes naar ons toe en die is niet meer weggegaan. Jeroen zat nog niet of ze zat al bij hem. Hij zette haar op de grond en hup ze sprong bij mij en ging liggen. Ze hoorde bij het complex en heet Lait .Ze kwam net als  BAM wel eens doet bij mij liggen. Ik was effe thuis. De rest van de middag heeft ze bij ons gelegen. Ze zag er verzorgd uit en knorde.

De rest van de middag hebben we heerlijk in de schaduw gezeten en gezwommen. En dat in herhaling.

Rond 16.00 zijn we terug gefietst baar het pondje. Die liet nog even op zich wachten. In stappen en weer even wachten. Wij zitten daar weg te zweten en de vrouw die het geld inde liep in een joggingpak met handschoenen.

Aan de overkant zagen we de tuk tuk driver van gisteren. Voor weinig bracht hij ons naar het hotel, bleef wachten en bracht ons weer terug. Net nog een foto kunnen maken van weer een mooie zonsondergang. Bananenshake, biertje en ik voel me weer als van ouds. Nergens last van gehad vandaag. Genieten van de avond !!!!

Reacties:
Bedankt voor de resterende felicitaties via allerlei wegen.

Groetjes,
Jeroen en Nicole