Dag 3: 4 fietsen, 3 Hollanders, 1 gids en het andere Bangkok!

10 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Wat een heerlijke dag hebben wij achter de rug. Veel foto’s en een paar video’s geüpload, zodat Nick deze al kan bekijken, mits hij tijd heeft ;-). @Nick, de rest volgt.

Rond kwart over 8 kwam Nick aangelopen bij ons guest house en gingen we op weg naar de Pier. 5 minutes, zei de havenmeester. Nou Thaise 5 minuten dan want na een kwartier nog geen boot. Tuk Tuk in en op weg naar Go Bangkok Bike. Artty appte al en kwam ons tegemoet fietsen. En zo waren we rond 9.15 op weg. Gestopt bij diverse oude gebouwen, die ondanks het verval en er nog steeds mooi uitzien. De eerste tempel was de tempel van Vriendschap (als ik goed heb opgelet).

Volgende stop was een zelf gemaakt zwarte sesamzaad ijsje met kastanjes. Als ontbijt was dat best lekker. Vervolgens de nauwe straatjes van China Town in. Fietsers, scooters, wandelaars, alles door elkaar in de kleine straatjes. het blijft opletten.

Doorgefietst naar de rivier om met een pondje naar de overkant te gaan. Wederom een tempel, wederom mooi, maar nu ben ik de naam echt kwijt. Eerder waren we langs de huizen van monniken gefietst en door ons interesse melde Artty dat we zouden stoppen bij en monniken school. Een 14 jarige monk liep met ons mee en vond vooral de gemaakte foto’s interssant waarvoor hij zijn gewaad wel eerst even netjes omdeed. Ons respect getoond aan de mooie, grote, gouden boedah. Het boeddhisme blijft interessant. Het gaat om respect en normen en waarden.

We hadden al een snack van gebakken banaan. Wellicht helpt dat tegen het beetje buik kramp van Nick. Vervolgens : Artty pakte allerlei blaadjes en legde dat op Nick zijn hand. Gooide water erover en Nick dacht (net als ik) een medicijn dus stopt alles in zijn mond. Artty had niet niet meer. No no no medicijn! Het bleek een soort knetter blaadje te zijn (zie video).

Je fiets van de ene mooie omgeving in de andere en niets in het zelfde. Artty stopte en vroeg of trek hadden in lunch. Oké. Jeroen Nick namen op de stoep plaats en ik op een krukje. Benen inhouden als er een scooter langs kwam. De verschillende gerechten werden recht voor ons bereidt: Curry Rice Noodle Soup met kip, Fish Cakes, saté. En echt : lekker!!!!! Genieten.

We waren een bezienswaardigheid daar ongeveer de hele straat (2 huizen) foto’s van ons wilde nemen. Ik neem een hap en voel de hand van de moeder om heen. Ze dacht stiekem op de foto. De jongste dochter gaf mij een rondleiding door het huis. Van toilet tot slaapkamer van haar oma. En wat is dat anders. Met Nick nog naar de katten kamer geweest maar ....... nee die was ... niet schoon, wel mooie katten.

Jeroen heeft geen rondleiding gehad daar hij in gesprek raakte over, hoe kan het ook anders eten. De kinderen leren Engels op school maar praten niet vaak Engels dus eerst met Non Koen (jongste dochter) een gesprek proberen op te starten maar ze was te verlegen. De oudste dochter werd ook naar voren geschoven. Maar ik begreep snel dat die alleen geïnteresseerd  was in een foto. Toen ik melde dat ze waarschijnlijk liever met Nick op de foto wilde in plaats van mij kwam een glimlach op haar gezicht. Net als bij de andere bewoners. Haha.

We hebben hier een tijd gezeten, cola uit een zakje gedronken en gewoon genoten. Wat een gave ontmoeting midden in (het andere) Bangkok.

De laatste stop was bij de schildpadden tempel. Deze dieren zijn kennelijk gek op banaan en als je als stel ze samen voert dan blijf je ook in het hiernamaals bij elkaar. Goed, weten we dat ook weer.

Terug gefietst naar begin punt en afscheid genomen van Artty die zijn best heeft gedaan. De Tour zou 4,5 tot 5 uur lang duren maar wij waren na ruim 6 uur weer bij het begin. Tuk tuk naar Rambutti om deze dag met een koud drankje af te sluiten. Het verkeer liep vast. De Guys konden hun  Chang al proeven en ik had in gedachten de cola al op. Wel gezellig met zijn 3 in de tuk tuk bij 30 graden. Haha. Nog met elkaar nagepraat en toen ja, ...  na 2 mooie dagen namen we afscheid van Nick. Hij gaat nog 3 maanden verder en wij zijn benieuwd waar hij allemaal terecht komt (hij zelf ook). We lieten hem achter met een Chang en gingen op weg naar China Town. Jawel, een kabeltje wat Jeroen was vergeten gevonden dus dat is ook opgelost. En toen ........

Om deze dag af te sluiten: Ann Guay Tiew Kua Gai. Het restaurant van de foodtour van 2 jaar geleden. Bij ons bekend als Runing Egg. En deze soort van pannenkoek, gevuld met noodles en kip en een Running Egg is gewoon ...... Lekker!!! Conclusie, dit gerecht staat in onze top 3 en misschien wel op 1 van lekkerste gerechten ooit. Na beiden 2x het gerecht, portie gefrituurde kippenhuid, 2 Chang en 1 cola te hebben genuttigd, rekende we nog geen 12 euro af. Maar, het voelt als we bij een Michelin ster restaurant hebben gegeten.

Nu dus zeer voldoen lekker slapen. We zijn kapot. En Nick ..... Thx! En hou ons een beetje op de hoogte, al is het al om ons jaloers te maken.

Welterusten !

Jeroen, Nick en Nicole

1. Eric spreeuw:
    10 februari 2018
    Mooi verslag weer erg genoten heel mooi
  2. Esther:
    10 februari 2018
    Dat ziet er echt allemaal weer heel vervelend uit daar zeg, leuk dat we seen beetje met jullie mee mogen genieten! We zijn nu al weer benieuwd naar jullie volgende verslag. Groetjes vanuit een iets minder warm Den Helder (5 graden❄️⛄️)
  3. Hans Groeneweg:
    10 februari 2018
    Een leuke vakantie gewenst.
    Groeten van Hans Groeneweg.
  4. Wendy:
    11 februari 2018
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zo van het eten genieten. Wij houden het nog even op avg ;)
    Het "relax" gedeelte komt nog niet helemaal naar boven in je verslag, maar we nemen aan dat jullie goed op elkaar letten :))
  5. Thom:
    12 februari 2018