Dag 4: Klong Toei Market & Bangkachao (green lung)

11 februari 2018 - Bangkok, Thailand

De wekker stond vroeg ivm het feit dat de Klong Toei Markt op het programma stond. Deze start in de vroege uurtjes en zo zaten we om 7.15 in de metro. Op de markt was het een drukte van verkoop.

En weer zagen we diverse koopwaar. Van vis tot een varkenskop. Van mooi gekleurd fruit tot levende kippen en eenden. Het is een openlucht markt en met al dat vis en vlees uitgestald verbaasd het ons wederom dat er geen vlieg te bekennen is.

Tijdje rondgestruind en toen de tuk tuk naar Wat Klong Toei Nok. Een tempel aan het water waar je volgens 3 op reis midweek de oversteek naar de Green Lung kan maken. Dit schiereiland ziet er van boven af uit als een long, vandaar de naam. Het bootje was gratis, werd gesponsord door de regering .

Eenmaal aan de overkant 2 fietsen gehuurd voor 160 Bath en op weg naar de Floating Market. Onderweg eerst een koffie stop. De markt was druk en qua parkeren leek het wel of we op de zwarte markt in Beverwijk waren. Een zakje van die zoeten ei, knisperende Thaise pannenkoekjes gekocht. Deze zijn gewoon lekker. Ik kan geen foto laten zien. De meeste foto’s op het eiland zijn met Jeroen zijn Canon gemaakt en we hebben de kabel wel maar we krijgen de foto’s niet geïmporteerd. Ach, wij weten wat een mooi Eiland het is.

Doorgefietst naar Bankok Tree House. Via kleine weggetjes waar je moest stoppen om de scooters of andere fietster te laten passeren. Ineens fietste we ook in rust als of je ver weg bent van Bangkok. Midden in het horen zie je in de verte de sky line van Bangkok. De  watermeloen smoothie kwam goed van pas daar de Thom Yam Gai erg pittig was. Maar.... kippensoep is goed voor de verkoudheid want die heb ik goed te pakken.

Vervolgens terug naar Guest House en bij de apotheek iets sterkers gehaald en daarop heerlijk geslapen. Eind van de middag Tuk Tuk in naar Petchaburi Son 5. Wij volgen foodblogger Mark Wiens en door hem werden we op deze straat geattendeerd. Heerlijk gegeten. Fried Rice met krab en Jeroen rijst met crispy spicey Pork. Ze serveerde geen alcohol maar een groen drankje wat smaakt naar ouderwetse Champagne Pils. Ach, alles bij elkaar nog geen 120 Bath / 3 euro.

Als dessert namen we een .... ja hoe zal dat heten. Een soort poffertje. Je krijgt 4 verschillende. De buitenkant is knapperig en de binnenkant een soort cocos pudding met : of kaas of bosui of ham of mais. Naar mate je proefde des te beter ze gingen smaken. Hierna naar Soi (straat) gelopen en een heerlijke voet massage genomen. Ze namen ook je schouders en nek mee en dat vind mijn arm ook wel prettig. Ik heb geen pijn maar het is nog steeds niet goed. Een verkeerde beweging en een steek van een pijn gaat door me arm.

Nu in de bar op het dak, verslag tikken, biertje drinken en een late Night snack. straks lekker slapen. Morgenochtend Om 8 uur zitten we in de bus naar Koh Samet.

Tevens bedankt voor alle leuke reacties. Altijd leuk te lezen!!!

Welterusten!!!

Jeroen en Nicole