Dag 6 tm 9: Koh Samet

16 februari 2018 - Koh Samet, Thailand

Gisterochtend opgeschrikt door soort van pistool schoten. Het Chinese Nieuw jaar!!!

De afgelopen dagen stonden in het teken van niets doen. Hier waren 2 redenen voor. Ten eerste diende ik te herstellen van een behoorlijke verkoudheid. De gehaalde medicijnen doen zijn werk, maar langzaam. Alsof alles er uitkomt, letterlijk alles.

De 2e was dat het eiland Koh Samet uitnodigt om niets te doen. Beetje op het strand liggen. Wat snorkelen en dus niets doen. En dat in een temperatuur van zo’n 30 graden. De eerste twee dagen waaide het behoorlijk wat qua temperatuur prima is maar om te snorkelen en duiken minder. Veel vuil kwam aan land. En water was wat troebel.

In het centrum langs de kleine boulevard gelopen en een mooie vuur show gezien. Verder valt er vrij weinig over dit kleine eiland te vertellen. Behalve dat de Chinezen dit eilandje ook hebben ontdekt. En deze vind je in groepjes van gemiddeld 5 personen overal in het centrum. En allen hebben ze dezelfde bezigheid: van een punt in alle combinaties minimaal 3 foto’s nemen.

Gisteren gelukt om schaatsen te kijken. Goed wat een deceptie. Die had ik niet verwacht en mijn stem ook niet. Deze is spontaan terug. Was de afgelopen dagen wat rustig, zal ik maar zeggen. Dat is zelfs Jeroen, niet van mij gewend.

De laatste dag op dit eiland kan ik oprecht zeggen dat ik mij stukken beter voel. Na ontbijt scooter gehuurd en om 9 uur begon onze stranden tocht. Het eiland is klein dus verdwalen wordt moeilijk. Eerst naar Ao Phrao. Inderdaad een mooi strand maar we hadden nog geen zin om te gaan liggen dus door naar het uiterste zuiden en dan langzaam terug. Het is niet heel druk op de weg. Wat we niet verwachten was stijgingspercentage van zelfs 20%. Maar dat was te doen.

De eerste stop was een view point waarbij je links eventueel de zon kan zien opkomen en rechts... juist zien ondergaan. Beiden punten mooi met een goed uitzicht op hoe blauw water kan zijn.

De volgend stop was wederom een mooi strandje. Heerlijk aan het water gelegen, gelezen, tja niets doen nog steeds. En ik blijf eentonig, het volgende strandje was weer mooi en ...... kortom we hebben ons vermaakt. Daar het eiland klein is, hebben wij het ook zo gezien. Dus scooter inleveren en lekker in de schaduw bij ons resort. Wind is gaan liggen en water temperatuur aangenaam.

Er rent net een hond langs die een halve kip heeft gejat. Haha. Qua honden valt het mee. En qua katten ook. En de katten die ik zie zijn stuk voor stuk mooie beestjes. We hebben thuis al twee lieverds die keurig worden verzorgd door mama en Claudia. Thanks !!!!!

Rest ons op Koh Samet nog te relaxen, lekker te eten (mijn smaak en eetlust komen terug) en morgen naar Koh Tao met de nachttrein

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    Leuke foto's. We zijn benieuwd naar Koh Tao 😜. Goede treinreis 😘
  2. Ria Detische:
    16 februari 2018
    Goeie treinreis en goed dat de smaak terug komt. Let op jullie rust en vooral Nicol natuurlijk.
    Groetjes
  3. A3 & S10 gorthuis:
    16 februari 2018
    Mooi allemaal die foto's, nog heel veel plezier samen lieve groeten
    van ons.A3& S10
  4. Renate:
    16 februari 2018
    Heerlijk om zo een beetje mee te reizen. En wat fijn dat Nicole weer lekker kan eten. Goeie treinreis en blijven genieten!😘
  5. Gonnij:
    17 februari 2018
    Ik ben blij dat je je rust heb genomen en je stem is lekker voor jeroen.hele mooie foto's nou goeie treinreis xxxx