Dag 01: Bangkok: Een uitzicht, een wereldstad en iets met insecten!!!

12 oktober 2019 - Bangkok, Thailand

Bangkok wat ben je warm!!! Maar, dat mag de pret niet drukken. Gisteren vanaf De Moc Hotel naar Rambuttri gelopen. De eerste cocktail, het eerste biertje en de eerste Fried Rice. Heerlijk. Behoorlijk moe op tijd naar bed en allebei redelijk geslapen.

Vanochtend wilde we met de rivier taxi richting Mahanakhon Tower. Nee, je mag nog geen kaartje kopen. Waarom? Misschien omdat ze eerst haar haar wilde ontkrullen... ? Toch nog maar een keertje vragen. Nee, geen ticket. Maybe in 20 minutes dan maar een Tuk Tuk. Ook altijd leuk.

De Mahanakhon Tower heeft het hoogste uitzicht van Bangkok. In 50 seconden stapte we uit op de 74ste verdieping. Wat een uitzicht !!!! De ene kant Bangkok in de zon de andere kant Bangkok donker van de regen. Vervolgens nog een liftje naar de 78ste verdieping met buiten terras. Het is effe wennen die warmte van 32 graden en op die hoogte niet echt afgekoeld. Hier hebben ze buiten een stuk met een glazen bodem. Stoffen zakken om je schoenen en stap er maar op. Dat is dus best raar. Want wat een hoogte en niet een klein stukje maar een zeer breed plateau. Na het uitzicht te hebben bewonderd en door een doolhof van een winkel centrum de uitgang gevonden.

De BTS 1 halte naar Lumphini Park genomen. Bij de uitgang zat Hooters. Deze stond op het lijst niet omdat het een Amerikaanse  keten is maar ze hebben Snow Crab op de kaart en mensen die mij kennen.... daar kan je me voor wakker maken. Alleen hier is Alaska denk te ver vanaf Azië om het op het menu te zetten dan maar wat drinken en naar het park gelopen.

We zijn hier al vaker geweest maar het is er rustig en lekker om aan de warmte wennen. Klein momentje leek het alsof we de dam in Amsterdam stonden. Knal van Onweer en een lading duiven vloog weg. Richting de uitgang kwam Jeroen oud collega Renato tegen. Wat is de kans ?

Na het Park de metro richting de wijk Talat Noi. Halverwege een steegje werden verse pasteitjes gemaakt en gefrituurd in, zoals Jeroen het noemde, afgewerkte Motorolie. Maar jeetje wat lekker dus voor die 16 Bath (32 euro cent) nog maar 2 gehaald. De dames waren weer verlegen maar het was gewoon lekker.

Doorgelopen naar de rivier en aan het water nog wat te snacken en een biertje gedronken. Vervolgens met de Tuk Tuk naar hotel. Rond 18.15 werden we wakker gebeld. Ik kon mijn broek en blouse komen passen. Over 3 weken is alles klaar.

Douchen en toen naar Insects in the Backyard. Ja, de naam doet vermoeden wat voor restaurant Jeroen heeft gevonden. Via de app van Grab stond binnen 5 minuten een auto voor de deur. Dat werkt dus.

Na 20 minuten stonden we op een groot terrein met allerlei tentjes en in het midden een groot vliegtuig. Het zag er echt leuk uit alleen niet druk en dat kwam de sfeer niet ten goede qua gezelligheid bedoel ik dan.

Goed op nummer 12 zat een mooi gestyled restaurant Insects in the Backyard. Oké, de Mojito met miereneieren was het begin en tevens voor mij het einde qua insecten. Dit ging goed want de eitjes bleven boven drijven en waren te groot voor het rietje.

Jeroen koos het 6 gangen menu en deze was ook verkrijgbaar zonder insecten. Zo aten we een beetje hetzelfde. Coquille met spek versus Coquile met rups of Risotto met Gamba versus Risotto met gevleugelde sprinkhaan. Maak u keuze.

Wel heb ik alles even ontleed om er zeker van te zijn dat er geen vlieg in mijn eten was gevlogen.

Jeroen zijn conclusie: Echt gewoon lekker. Die meelworm met paprika is gewoon chips. dat kan wel wezen maar, ik eet met mijn ogen.

Na op zich een grappige expositie Jurrasic Plastic nog even wat rond gelopen en met Grab terug naar Rambuttri. Afzakkertje (je moet het pootje van de sprinkhaan tussen je tanden ergens mee wegspoelen, haha).

Eerste dag Bangkok was top. Morgen meer.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    12 oktober 2019
    Het is weer geweldig en gezellig en zeker warm weer. Amuseren jullie en we horen weer wat er allemaal gebeurd daar.
  2. Kees:
    12 oktober 2019
    Nicole en Jeroen, mooi om weer te zien dat jullie van het leven genieten. maak er weer een feestje van, maar dat zal best lukken. Mooie trip!.
  3. Ramona:
    13 oktober 2019
    Haha Nic ik snap je precies 😋. Ik eet ook met mijn ogen. Heerlijk dagje zo te lezen. Dat belooft wat voor de komende weken. Geniet er maar lekker van samen 😘
  4. Klaas de Waal:
    13 oktober 2019
    Fijne trip gewenst en wel wat voorzichtig zijn met voedsel Nic want je wil je kleren toch nog wel zelf ophalen over 3 weken! Geniet van elkaar, de omgeving en de uitdagende reis. Ik ga morgenochtend vroeg onder het elektrische mes en wordt dan wakker met een nieuwe rechterheup. Veel plezier luitjes.