Dag 01: Relax modus On in Bangkok

5 maart 2023 - Bangkok, Thailand

Na een lange reis met 1 chaotische en 1 Ja relaxte vlucht zaten we gisteravond bij de rooftop bar van ons Hotel. Het genieten was meteen begonnen. Om 21.30 uur in 28 graden aan de Singha Beer en een cocktail met uitzicht op de Chao praya rivier & Wat Arun. Ja, we zijn weer in Bangkok.

Vanochtend op ons gemak eerst de tas opnieuw ingedeeld. Koffie en toen voor ons doen laat de straat op. Ons hotel zit midden in of op de Wang Lang Market. De eerste geuren van lekker eten kwamen ons tegemoet. Zo ook de tentjes met kleding, armbandjes.

We vonden een klein tentje en zo was mijn ontbijt fried Rice met Thai omelet een feit. Jeroen koos voor Tom Yam Rice. Dus niet de soep maar dezelfde smaak maar dan van rijst. Lekker, maar niet geschikt voor ontbijt, zeg ik die graag rijst of noodles heeft als ontbijt. Dit, plus 1 cola en dan reken je nog geen 6 euro af.

We liepen over de markt op zoek naar een manicure. Mijn afspraak thuis was niet doorgegaan door miscommunicatie en mijn nagels …. Het was nodig zeg maar. Jeroen had Chom (vriendin van vorige keer) geappt waar we een zat. Of we over een uurtje terug konden komen.

Prima, Jeroen zijn ketting laten repareren en langs het water wat gedronken en toen begon de nagel sessie. Jeroen nam ondertussen een voetmassage. En ik….. anders als thuis maar ik heb mooie nagels. Mag ook wel na een kleine 3 uur haha. Iemand bekend met de foto’s van Ann Geddes? Nou zo maakte het nagel vrouwtje ook foto’s van mijn handen.

Niet echt Jetlag. Maar toch even naar de kamer. Jeroen sliep snel. Ik WIDM gekeken. Dus ja, Daniël is voor mij de mol maar Ranomi kan het ook zijn en anders is het Jurre.Tja, Wie is de Mol? Ook ik heb nog even geslapen en toen op zoek naar een restaurantje. Zo druk als de straatjes vanmiddag waren zo uitgestorven was het nu. We vonden een tentje en met handen en voeten hebben we eten besteld. We lieten ons verrassen. Nog wel soort pad kra pao besteld. Ik zag dat toen ik foto’s ging nemen. Dus 1 gerecht was bekend.

Jeroen samen met oma naar een oud mannetje voor bier. Dat ging gemakkelijk. Maar, hij had Google nodig om te uitleggen dat hij ook een colaatje wilde.

We kregen een hotpot met vlees n Thaise onkruid haha. Diverse kruiden, bladen en sla. We dachten dat we zeiden geen lever maar die zat er wel tussen. Dus alleen de Pork, groenten en de noodles in de soep. Even koken en het was echt een lekkere boullion.

Bij de rooftopbar iets drinken en verslag tikken. Heerlijke temperatuur. Lekker eerste dag. We zijn geland zeg maar.

En nu?...... Nu moet ik opschieten met plaatsen van dit verhaal want Jeroen wil op de iPad de Formule 1 kijken. Ach,… het is  ook zijn vakantie.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    5 maart 2023
    Jeroen en Nicole ,geniet van de Vakantie !
  2. Ria Detische:
    5 maart 2023
    Nicole en Jeroen geniet van jullie vakantie. Wij weten de uitslag van formule 1. Ik denk dat jullie meer hebben gezien dan wij. Het was maar een samenvatting.
    Fijne dagen toegewenst Ria en Pierre
  3. Klaas de Waal:
    6 maart 2023
    Lekker eerste dagje in Bangkok. Weer een mooie impressie van de stad gekregen en de gezellige omgeving. Ik houd het kort want ik voel me niet zo lekker en moet morgen naar het ziekenhuis voor een hart onderzoek. Veel plezier en genieten. Groetjes van Klaas.