Dag 02: Retourtje Chao Praya River

6 maart 2023 - Bangkok, Thailand

Alsof we vakantie hebben. ‘s nachts wakker, dan toch in slaap vallen en laat wakker. Beiden geen zin om meteen op te staan dus begonnen we net zo relaxt als gisteren. Kopje koffie er bij en wat gaan we doen. Zo’n grote stad en we wisten het gewoon even niet.

Het is een feestdag in Thailand. Magna Puja, boeddhistische feestdag op de dag van de derde volle maan van het jaar omdat toen Boeddha samen kwam met zijn eerste volgelingen. Magna betekent maandkalender en Puja staat voor respect. En uit respect voor deze verstekelingen zijn alle bars dicht en mag er geen alcohol geschonken of verkocht worden.

De tempels zullen druk zijn. Jeroen wil garnalen vissen bij een restaurant waar je ook je vangst kan eten. Maar, die was dicht. net als alle bars.  Uiteindelijk uit besloten om naar ICONSIAM te gaan. Groot winkel centrum.

We liepen op ons gemak naar de pier en belanden in een soort verzamelhuisje van allerlei oude spullen. We werden warm onthaald en de Thaise tea Milk en de mini waffel waren goed te doen als eerste aanzet tot ontbijt. Kneuterig maar ook weer gezellig.

Voor 16 bath per persoon kaartje gekocht voor de Chao Praya Express Boat. Voor deze kleine euro 0,50 mag je uitstappen waarvan wilt. Heerlijk genoten van het uitzicht op de rivier.

Het eerste waar we tegen aanliepen was de food market. Oké, alles zag er lekker uit en rook lekker en was lekker. Even rondgelopen op zoek naar en tafeltje en toen her en der wat eten gekocht. Pork Belly, echt zo lekker!!!!! Tussen de eettentjes tref je massage vrouwtjes en alle smaken zijn vertegenwoordigd. Ook Italiaans enJapans etc. Genoeg keus, of teveel zoals wij vonden haha.

Vervolgens vonden we op de eerste verdieping de rij bij Louis Vuitton te lang, de schoenen Louboutin te duur en onze keuze van Porsche was niet voorradig op verdieping 4. Alles is hier te krijgen van simpele snuisterijen tot de dure winkels. 7 verdiepingen inclusief een bioscoop, evenementen hall, een waterval en op de diverse verdiepingen uitzicht op Bangkok en de Chao Praya Rivier.

Bijna was ik Jeroen effe kwijt. Je kon daar vissen, weliswaar via computer maar wel echt een hengel ingooien. Alleen ja het was voor kinderen.een moderne arcadehal zeg maar. Je kind kan daar alles doen en jij lekker winkelen. Nog effe met een treintje over de afdeling en je dag is geslaagd.

We namen de boot terug en stapte vlakbij Rambuttri uit.

Net als na COVID was het weer zeer rustig. Zou dat met de alcohol te maken hebben? We bestelde allebei een smoothie. Proosten op jij vaders verjaardag met een smoothie ipv een biertje, is toch net effe anders haha. Later bij het hotel video gebeld en papa en mama gefeliciteerd. Voordat we naar hotel gingen nog even naar de tempel vlakbij gelopen. Druk en volgens ons was er een ceremonie aan de gang. De zoveelste tempel zou je denken. Klopt, maar toch de moeite waard om het moois te aanschouwen.

Op terugweg toch nog een extra biertje gescoord. Bij een, zoals ze dat hier noemen, “mom and dad shop”. Tja, ze had Chang maar ja het is een feestdag of toch? Nou oké,….. als we het snel in de tas deden, dan wilde ze wel verkopen.

Op kamer konden we meegenieten, met ik denk de personeels bingo. Rooftop is dicht ivm personeelsfeestje. Op straat waren nog meer winkeltjes gesloten in vergelijking met gisteren. We vonden een restaurantje aan het water. Heerlijk gegeten voor nog geen tientje. Via de 7eleven koekje bij de koffie gehaald en als dit verslag geplaatst is, gaan de oogjes dicht. Wekker staat om 8 uur en dan gaan we op pad met Yazz. Dat wordt als het goed is weer net zo gezellig als vorigen keer dat hij onze gids was. Morgen naar Ko Kret en naar dromenland.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    6 maart 2023
    Lekker relaxen doen jullie goed.
    Spek (pork Belly ) ziet er goed uit
  2. Olagina: