Dag 03: via Swiss naar Lac d’Annecy

1 september 2020 - Annecy, Frankrijk

Toen ik vanochtend met 50 euro cent de supermarkt binnen liep voor een Stokbrood, voelde ik me even een jaar of 8. Toen kreeg ik 1 gulden om een half bruin te halen bij de bakker. Het wissel geld vanvanochtend mocht ik houden 11 cent. Hoe doen die Fransen dat? Na een prima ontbijtje alles opgeruimd en de auto in.

We gingen op weg naar Lac d’Annecy. Het een na grootste meer van Frankrijk wat tig jaar gelden is ontstaan door smeltwater uit de Alpen. Vrij snel was het toll en douane. We hebben vandaag meer in Zwitserland gereden dan in Frankrijk en die toll koste maar euro 40,00. Naar mate we Frankrijk naderde werd het warmer en liet de zon zich prima zien.

Helaas geen koffie spot gevonden onderweg. We reden in Lausanne langs het  Hoofdkantoor van Nespresso. En qua geur was dat de merken. Nu nog meer trek in (goede) koffie.

Tegen 14.30 reden we tegen het meer aan en vervolgde we onze weg van Veyrier du Lac. Ons hotel ligt langs het meer en onze kamer heeft een prima (uit de wind) balkonnetje met een schitterend uitzicht. We besloten de lokale VVV te zoeken wat betekende een weg naar beneden. We blijven in de sfeer van de Tour de France: de daling (of de weg omhoog) mag je best een colletje van een bepaalde categorie noemen. (Vond ik dan). Maar, beneden langs het water lopen en een terrasje pakken, doet een mens goed.

De VVV verwees ons door naar het strand genaamd Le Plan. De weg was best vals plat en wederom naar beneden. We vonden de fiets verhuur. 2 elektrische fietsen gereserveerd voor donderdag. Rondje Lac d’Annecy staat dan op het programma. Morgen zal het koud worden.... we gaan naar Aiguille du midi.

Nu lekker op balkon in de zon dit verslag tikken. Het kan slechter.

Ps. Dank voor alle reacties. We zullen zeker gaan genieten. Wees daar maar niet bang voor!!!

Door Husseren les Chateaux kwamen we op Colmar, Kees. Weten niet meer wanneer we hier zijn geweest maar Jeroen heeft toen paar ochtenden meegedraaid in de keuken en de stinkkaas ging toen al mee naar huis.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Rene rietbergen:
    1 september 2020
    Gezellig weer de verslagen veel plezier 😎
  2. Kees:
    1 september 2020
    Ik heb het nagekeken en zie hier.
    Husseren les Chateaux dat was in 2006, toen zijn jullie daar een paar dagen geweest zalm roken met eierdozen en ijs weet je nog?.
    Mooie reis en blijf gezond.
  3. Willem Krom:
    Geniet van de Vakantie