Dag 04: Catch of The Day in Ayutthaya!!!

15 oktober 2019 - Ayutthaya, Thailand

Vandaag stond iets op het programma waar Jeroen naar gezocht heeft maar niet had gevonden. Tot gisteren: Google search Fishing Ponds Nearby en wat denk je? Er zat er een op een kleine 20 kilometer. De jongen van de Guesthouse, Paunch of zo iets, heeft voor Jeroen gebeld en vervolgens hebben we een Grab car besteld.

Een mooie visvijver en voor 400 bath was Jeroen in het bezit van een hengel en aas. Rond en 10.00 uur lag zijn hengel in het water. Ik heb mij geïnstalleerd in de schaduw met mijn ereader wat prima te doen was daar er een heerlijk windje stond.

Het duurde even maar toen was het beet. Een redelijk grote vis en Jeroen was in zijn nopjes. De man naast ons gaf hem een paar tips en deed ook iets in het brood. Misschien brengt het geluk. Ze vissen hier met brood en niet met aas. Ik was op weg om lunch te scoren toen ik werd terug gefloten. Jeroen passeerde mij met een hengel met een vis eraan. Het zag ernaar uit dat het een grote was die Jeroen voort sleepte. Of sleepte de vis Jeroen voort?

Er kwam een Nederlander bij Jeroen staan voor support. Maar, helaas na een half uurtje buffelen ging de vis van de haak. Jammer.

Het warme zweet stond op Jeroen zijn voorhoofd. Het biertje was gelukkig nog koud en de trek groot. Dus opnieuw onderweg naar de lunch, een bakje Fried Rice. Het rook heerlijk en ik had echt trek. Terwijl ik terug liep, u raadt het al, kwam Jeroen wederom mijn kant op met een vis aan de haak. Dus rijst neergezet en camera gepakt. Dit keer heeft hij zo’n 15 minuten nodig gehad om een Mekong Catfish van we ongeveer 1,5 meter en zo’n 20 kilo, uit het water te halen. Zweet stond wederom op zijn voorhoofd. Hard werken dat vissen. En hoe blij iemand kan zijn? Heel blij! Dat straalde er vanaf.

Jeroen zijn dag kon niet meer stuk en de rijst smaakte nog prima. Op Jeroen zijn verzoek gingen we nog wat drinken en hebben we de taxi chauffeur gebeld. De had een half uurtje nodig om hier te komen en bracht ons vervolgens keurig terug naar Ayutthaya.

Voor het hotel verkochten ze wat wij dachten gekleurde noodles. Overal zie je kraampjes met deze zakken in wit, rood of groen. Het waren geen noodles. Het was grove suikerspin. En je krijgt er pannenkoekjes bij. Beetje  suikerspin op de dunne pannenkoek, oprollen en lekker opeten.

Na een douche is Jeroen effe in slaapgevallen, heb ik de foto’s gedownload en mijn dagboek geschreven. Straks weer eten.... ook geen straf.

Groetjes,

Jeroen en Nicole