Dag 05: Rondje Lac d’Annecy

3 september 2020 - Annecy, Frankrijk

Via de bakker liepen we op ons gemak naar de Fietsverhuur. De croissantjes voor onderweg waren op voordat we onderweg waren. Lekker dat franse brood!

Na een korte uitleg, ivm e-bikes, beginnen we aan het rondje langs het meer van Annecy. Op 2 stukken na prima fietspaden. We fietsen door kleine plaatsjes, de bossen, de hei, alles kwam wel langs. Wat een heerlijk gebied om een dagje te fietsen. Soms omhoog en soms dalen. Maar met een e-bike is dit goed te doen.

Diverse stops gemaakt om e.e.a op de foto te zetten en elke keer weer waren we verbaasd hoe helder dit meer is. Het bestaat uit smeltwater uit de Alpen en het is  helder blauw.

Natuurlijk gestopt voor om de dorst te lessen. Het was warm, 26 graden, met een aangename wind. De lunch was prima. Goede tonijntartaar! Maar, om nu te zeggen dat je tijdens dit rondje, het ene terrasje naar de ander tegen komt nee. Wel de supermarkt, dus met een biertje, op de houten vlonder langs het meer van het uitzicht zitten genieten.

Uiteindelijk stond de teller op 45 kilometer. Heerlijk dagje op de fiets afgesloten bij het strand. Althans zo noemen ze het grasveld aan het water. Ik heb tot mijn enkels in het water gestaan, maar ik vond het te koud. Na een laatste terrasje aan het meer, op aanraden van de fietsverhuur, bij een kleine pizzeria 2 pizza’s besteld en deze meegenomen naar de kamer. Op ons terras in het laatste avondzonnetje, deze heerlijk pizza’s genuttigd. Lekkere afsluiting van een mooie dag. Ik denk dat ik lekker zal slapen!

Groetjes,

Jeroen & Nicole