Dag 06: Island Vibes op Koh Mook!

10 maart 2023 - Koh Muk, Thailand

Trang viel misschien tegen, het ontbijt juist niet. Tuk Tuk in en wederom naar het restaurant van gisteren. Dim Sum als ontbijt is voor ons geen straf. Paar mandjes, wat Trang Pork Belly en cake met custard. 3 Thai Milk tea en 1 cola en dat voor 500 bath.

Terug naar hotel tas gepakt en de bus in richting de pier. Deze maakte even een bijzondere tussenstop. Een soort loop zodat 2 Chinese dames inkopen konden doen bij een 7eleven en oma en dochter werden opgehaald bij een warenhuis. Omweggetje van een half uur.

De bus reed het binnenland uit en daar was de pier en de boot. De boot was niet de Ferry die we dachten maar een lokale. En toch even naar toilet, heerlijk zo’n staande wc. Als je moet, moet je en de boot die heeft geen toilet zag ik op afstand.

Via een schuine plank werd er van alles ingeladen. Ik vond hem vrij schuin om op te lopen. Maar van alle kanten kreeg ik hulp. Naast de 6 bemanningsleden en zo’n 25 passagiers werd er ook stapels eieren, bossen groenten, een ventilator en wat al niet meer in de boot geladen. We konden pas weg toen ook de 5 scooters aan boord waren. Bij ruimte gebrek zet je een kist gewoon op de eieren. Het lijkt houtje touwtje maar ze weten precies wat ze doen.

Na een half uurtje varen waren we op Koh Mook. Ze laden alles weer net zo snel uit als dat ze het in hadden geladen. Wel eerst stuk of 10 meloenen met de hand van boord gooien anders is de mand te zwaar.

De taxi haalde ons op. Onderweg naar hotel hebben we meteen de helft van het centrum gezien. Het is zeker geen groot eiland. De kamer is prima voor een nacht. Het strand is een beetje … ja hoe zeg je dat. Je ziet dat COVID zijn werk heeft gedaan. Ons hotel voor morgen is nog geen 500 meter verder op en ziet er beter uit maar vergeleken met filmpjes op internet, anders. Het lijkt wat kleiner alsof er strand weg is. Maar, hé tropische temperaturen, een Chang en goed bord Laab en alles is goed.

Na de lunch de taxi in naar Charlie Beach en dat deed meteen tropisch aan. Goed, morgen wel ander bedje scoren willen we niet een hernia oplopen. Heerlijke zee, wennen aan de warmte en de eerste zonsondergang. Je kan het slechter treffen.

Nu in het centrum, noem het dorpskern, wat eten. Kan het tropischer, als het aan ons hotel van morgen ligt wel: Tropical Koh Mook. En de rest van de dagen  hier……nog geen idee maar als er geen verslag is, dan liggen we ergens op een strand en anders melden we ons. En ja Ruud (Baltus) ik zal over de emerald cave nadenken. Ik vertel, later wel of we deze grot wel of niet gaan doen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole