Dag 06: Nog een wandeling door Porto

15 april 2019 - Vila Nova da Telha, Portugal

De laatste dag Porto begin met regen. Na het ontbijt tassen gepakt en sleutel ingeleverd. Regenjas aan en De rode route uit de Time to Momo gids starten. Deze loopt door de straat van het appartement dus snel opgepakt.

Het begon steeds harder te regenen maar we mogen qua weer echt niet klagen.

We kwamen op een plein en dachten net als vele andere toeristen: Koffie. Alles zat vol maar doorboor belanden we wel in een winkeltjes met alleen maar Sardinië blikjes. Leuk souvenir voor thuis.

We konden de route niet echt vinden maar wel een koffietentje op de hoek. Toen we gingen zitten keken we naar links en daar was de beroemde bibliotheek van Porto. We zaten dus wel goed. De bibliotheek schijnt echt heel mooi te zijn maar voor ons blijft het een gesloten boek: Er stond een vrij lange rij. Dus deze slaan we over. Tegelijk vragen wij ons af of toeristen en regen goed zijn voor de boeken?

De regen kwam en ging net als het mooie Porto. Op het moment dat we trek kregen kwamen we Boa Bao restaurant tegen. Aziatisch menukaart. Tja, dat is aan ons besteed en daar het regenende ...... vroege lunch. Wat een gaaf restaurant. De menukaart melde het al: Let the adventure begin en voor de cocktails had je een paspoort nodig. Heerlijke gerechten gegeten en de zon liet zich zien door het glazen dak.

Na een heerlijke lunch de route vervolgd richting Jardins do Palacio de Cristal. Volgens het hoekje het meest romantische park van Porto. Nou de ingang niet. Het leek alsof het hele park werd gerestaureerd. Maar we gingen toch door in de veronderstelling dat via het park naar beneden kon. Dat bleek niet zo maar wat een mooi park. Helemaal tot ook de zon en de blauwe lucht zich liet zien. Wederom schitterend uitzicht over Porto.

Vanaf het park naar de rivier gelopen voor het laatste biertje en tapas. Vandaag zo’n 14 kilometer in de benen. Lijkt weinig op een hele dag maar je komt de Cauberg in Limburg zeg maar zo’n 4 keer tegen. Vanochtend regen nu heerlijk weer en een laatste terrasje in de zon. We mogen echt niet klagen betreffende het weer.

De laatste keer de klim richting appartement. Wederom een rood hoofd: van de zon? Oordeel zelf (zie foto’s). Tassen opgehaald en richting metro.

Iets te vroeg op vliegveld. Dan maar verslag tikken en foto’s uploaden. Over 20 min kunnen we inchecken. We vliegen om 22.00 terug naar huis. Morgen nog vrij en ‘s avonds uiteten met Olaf, Gina en Femke. Dan sluiten wij onze vakantie af en luiden die van hen in.

Porto ... Hele leuke stad, aangenaam verast, heerlijke sfeer, een aanrader!!!

Bedankt voor het meelezen en alle reacties. Até a proxima e adeus!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    15 april 2019
    Fijn dat het jullie zogoed bevallen is en gelukkig redelijk goed weer voor deze tijd van het jaar. En goede terug reis.
  2. Klaas de Waal:
    16 april 2019
    Goede indruk gekregen van Porto met wat minder weer. Toch wel een mooie en interessante stad. Ben benieuwd of deze stad ook veel toeristen trekt. Bedankt voor de leuke foto's en fijne reisverhalen. Goede terugvlucht en veilige landing wens ik jullie.
  3. Olagina:
    16 april 2019
    Tot vanavond en bedankt voor de mooie verhalen uit porto. ❤️
  4. Les:
    18 april 2019
    Porto lijkt me echt prachtig mooi! Zelfs met minder mooi weer. Leuke reisverhalen!