Dag 07 & 08: Van platteland naar Stad (Troyes)

28 augustus 2021 - Troyes, Frankrijk

Onze laatste volledig in de omgeving van Saint-firmin-sur-Loire. Rustig aan wakker geworden en richting Briare gereden. Bij L’Hydropathe lekker geluncht. De inrichting was geïnspireerd op de Franse film. Jean-Paul Belmondo, wie kent hem nog?

Vooraf eendenlever en geitenkaas. Dat eerste…. Gewoon lekker. Ik had eend als hoofd en Jeroen koos varkenswangen. En als afsluiting Chocolade en Ananas dessertje. Prima gegeten voor prima prijs.

We reden vanuit Briare eerst naar de Carrefour. Maar die was niet zo groot als de Super U dus door naar Bony-sur-Loire om boodschappen voor thuis in te slaan. En dat is gelukt… van Rilette eend tot Rilette tonijn. Van Sweppes Agrume tot …. Tot wat niet?

Toen werd het excursie terrasje zoeken. Nummer 1 wellicht open maar zo zag het er niet uit en geen parkeerplek. Nummer 2, pas om 18.00 open. Dus dan maar via Pont Canal de Briare naar Briare  gelopen om bij Chocolate wat te drinken. Biertje, een prima cappuccino en een lekkere Ijs Coupe. Vooraf zeiden we nog tegel elkaar dat we nog moesten kijken waar die Pont Canal de Briare zit. Niet te wetende dat we deze elke dag wel hebben zouden tegen komen. Ach, zo hebben we dus minimaal een kleine 1,5 km per dag, al wandelend in de benen.

In het huisje relaxed aan gedaan. Morgen naar Troyes. Vorige jaar was dat onze tussenstop en zag er leuk uit. Jeroen zou met Olaf hier in de omgeving iets ophalen voor het Transportmuseum, maar dat ging niet door dus we hebben het hotel ongeboekt naar dit weekend. Een extra overnachting …. ?Vol. Jeroen zijn dienst van dinsdag geregeld waardoor we ook voor zondag en maandag nog een studiootje hebben geboekt. En daardoor in totaal 3 nachten in Troyes zijn.

De studio was zo opgeruimd, de auto zo ingepakt en de navigatie zo ingesteld. Berrie gedag gezegd en de auto in. En na 1 week kom je erachter dat je veel sneller en qua wegen veel makkelijker in Chatillion sur Loire komt. Ach…. Bij de bakker gestopt voor stokbrood en de weg op. Het is grijs, blauw en zo’n 17 graden. Weliswaar geen windkracht 6 Klaas. Maar, Reden genoeg voor mij om op de parkeerplaats mijn korte broek te vervangen voor een lange. Stokbroodje met kaas en door.

Het eerste hotel zo gevonden en de sleutel lag in de kluis. Binnen 10 minuten staan we in het centrum. Troyes heeft wel wat weg van Colmar waar we vorig jaar waren. Iets wat ons ook hier opvalt: Alleen Belgische bieren. Het centrum alvast verkend en zagen al gauw gouden driehoeken op de straat. Net als in Colmar heb je hier een wandelroute. Die staat voor morgen op het programma.

Daar het wat koud werd besloten effe te relaxen op de kamer. Lees, kwalificatie F1 kijken en daarna terug naar centrum. Zonnetje was aangenaam en het eten ook. Jeroen nam het gefrituurd eitje en ik de slakken vooraf en beiden Boeuf Tartare als hoofd. Prima dag om te verplaatsen. En ondanks de verplaatsing en het weer was ook vandaag weer een feestje. Een feestje, dat kunnen we wel toch Kees & Dineke. Dank voor alle andere reacties.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willem Krom:
    28 augustus 2021
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole ! Prettige voortzetting van de Vakantie !
  2. Ria Detische:
    29 augustus 2021
    En vandaag staat toch zeker formule 1 op het menu? We genieten weer van jullie vakantie
    Hopelijk word het weer aangenamer