Dag 07: Van Kanchanaburi naar Ayutthaya

9 oktober 2018 - Ayutthaya, Thailand

Vanochtend werden we begroet door de spierpijn. Het geklauter van gisteren heeft zijn sporen achtergelaten haha. Mijn teen is beetje blauw en dik maar gelukkig niet stijf of zo. Ik loop niet heel goed maar ben ook niet aan het hinken en de pijn valt mee. Spierpijn in mijn bovenbenen is erger.

Jeroen ging nog zwemmen en Jim had om 9 uur het ontbijt gereed. Heerlijke omgeving om in wakker te worden. Daarna was het op ons gemak de tassen in pakken.

Voor 80bath zaten we om 10.00 uur in de tuktuk richting busstation. De bus naar Suphanburi zou om 10.50 uur vertrekken voor 50bath pp. Ja, de tuktuk van 15 min is duurder dan de busrit van bijna 2 uur. Zo nu en dan stopte de bus, zelfs langs de (voor onze begrippen) snelweg om mensen in te laten stappen of er uit. De bussen zijn oud en kleurrijk en tochten lekker door.

Om 13.00 waren we bij het eindpunt. Hoe nu verder? Daar hoef je dus niet druk om te maken. Je bent nog niet uit de bus of de vraag “Bangkok or Ayutthaya?”  is al gesteld. Voor 80bath pp ticket voor de minivan naar Ayutthaya. Je wordt meteen richting de juiste minivan gedirigeerd. Gelukkig mocht ik nog wel even naar de wc. Ook hier stapte om de haverklap mensen in en uit. Van student tot marktkoopvrouw met volgens mij de halve marktkraam bij haar. Prima ritje en om 15 uur stonden we in Ayutthaya. Het hotel was vlakbij. Kaart was onduidelijk dus na een paar keer heen en weer te zijn gelopen toch maar een tuktuk genomen. Die heeft zijn geld makkelijk verdient want we waren er binnen 5 minuten.

Douche genomen en om de hoek lekker wat gegeten. Zo’n reisdag is prima maar de spierpijn en verkoudheid van Jeroen wonnen het van Ayutthaya ontdekken. Dus lekker even relaxen op de kamer. Deze kamer is prima voor 1 nacht en dat voor nog geen euro 10. We hebben wel eens meer betaald voor mindere kamers.

Na de uitleg van de receptie: "You go rite the lef to boks you Market". We begrepen wat ze bedoelen. Soms is Thais Engelas wel moeilijk te begrijpen. De eerste dag bij Jim dachten we we uitgescholden werden. Op de vraag waar is het centrum antwoordde zij: "You bitch 1 and then you bitch". Duurde even voor we begrepen dat ze bridge bedoelde.

Inderdaad na rechts gegaan te zijn en 2 blokken te hebben gelopen een avond markt. Bij het eerste tentje zat de sfeer er al goed in. Al dansend koken. Verder een markt zoals anderen. Wat rond gesnuffeld, wat Thaise viskoekjes en wat Pad Thai. De varkens kop of de eitjes op een stokje hebben we links laten liggen. Zakje ananas met chili mee als toetje en zo komt er een einde aan deze reisdag.

Morgen word een lange dag : Fietsen door Ayutthaya en ‘s avonds de nachttrein naar Chiang Mai.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

Dank voor de reactie zowel via blog als andere manieren. Klaas: Ik hoop dat je de verhalen kan lezen? Corrie, Gina, Ramona en ook ander. Dank voor opmerkingen over mijn teen maar dat gaat goed komen.

1. Corrie Jansen:
    9 oktober 2018
    Zo weer een mooie dag geweest ,en veel beleefd en gezien ,je teen komt wel goed hoor ,morgen lekker de spieren los fietsen ,gr
  2. Gonnij:
    9 oktober 2018
    Met je teen al weer wat beter?Tja spierpijn nou rust maar lekker voor morgen en wat een watervallen heel mooi gr
  3. Janine:
    9 oktober 2018
    Heb vanavond alle verhalen gelezen, erg leuk.
    Veel plezier nog daar.
  4. Klaas de Waal:
    10 oktober 2018
    Zoals reeds aan je geschreven kan ik alles nu prima lezen, meisje. Wees voorzichtig met je teen. Wij genieten van jullie ervaringen. Groet Klaas en Joke.
  5. Rene rietbergen:
    10 oktober 2018
    kan jullie goed volgen, top jullie weer samen in actie te zien.

gr René