Dag 1 tm 3: Yássou Samos, Hallo Samos

25 september 2021 - Pythagoreio, Griekenland

Yamas !!! Proost op de vakantie. Binnen 3 kwartier van thuis naar het eerste biertje. Dat was donderdag om 03.45 toen we achter de douane met nog tig andere passagiers een plekje vonden om even wat te drinken. Qua aantal passagiers of hoe snel het inchecken ging (hoezo 3 uur van te voren op Schiphol?) lijkt het geen corona meer.

De vlucht ging prima. Geen steekproef en de koffer ging ook snel. Even gemeld bij Corendon om vervolgens zelf een taxi te pakken naar Cleonikki Appartments. We werden door oma meteen verwelkomd. Haar zoon kwam meteen aanlopen met de sleutel van appartement 2. Koffers neer gezet en korte broek aan. Manolos had het bier koud en de koffie warm. Even de formaliteiten en kennismaking met …. De Katten.

De kleinste miauwt net als Knox: Mond open maar bijna geen geluid. Qua opslag lijkt ze op Knox. Dezelfde Griekse gene (Knox is vanuit Griekenland naar Nederland gekomen). Heb er nu 4 gezien en allen even leuk om mee naar huis te nemen.

En toen begon het relaxen. Donderdag, vrijdag en vandaag stonden in het teken van: Beach, Eat, Sleep, Repeat.

Manolos zei: 100 meter left and then down, then you’re at the beach. Wat hij niet meteen vertelde maar wij meteen ontdekte, is dat deze routebeschrijving lijkt op de Cauberg maar dan met kiezels. Het uitzicht op Samos en Turkije maakt de wandeling meer dan goed. Naar beneden dan, want naar boven heb ik alleen oog voor de steilheid, de kiezels, mijn ademhaling en waar het eindpunt is.

Het strand ….. Tja, een kiezelstrand met strandbedjes onder een rieten parasol, met bediening aan het strandbed. Uitzicht op een heldere zee en lounge muziek op de achtergrond. Je kan het slechter treffen.

‘s Avonds met de taxi naar Pythagorion. Lopen is niet te doen of te wel lichtelijk gevaarlijk. 7 euro heen en 5 terug. Heen duurder omdat je een taxi belt. Terug lopen we naar de taxistandplaats. En meteen de eerste avond weer iets geleerd over Griekenland / Samos: Het koelt af!!!! Zit je daar op een terras in je korte broek met uitzicht op de haven met een Piña Colada in de hand en een rood dekentje over je heen. Dat was de andere avonden wel anders. Lange broek aan en trui mee.

Ook apart dat we na de biertjes, cocktails en heerlijke gyros via 4 winkels boodschappen gaan doen. 1. Supermarkt. 2. groenteboer 3. Drankenhandel en 4. Nog een supermarkt voordat gene wat supermarkt 1 niet had. Taxi chauffeur doet nog net niet de achterbak open. Maar wilde wel weten of de boodschappen zijn leren bekleding van zijn oude auto niet beschadigen?

Vanochtend een auto geregeld voor maandag tm donderdag en dan zullen we zien wat Samos te bieden heeft. Tot nu toe, lekker niks en op het strand bij komen van het harde bed. Maar ook daar wennen we aan.

Groetjes Jeroen & Nicole

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gonnij:
    26 september 2021
    Mooi weer en weer katten he nou wij gaan wel naarde katjes hier
  2. Ria Detische:
    26 september 2021
    Overkant Turkije daar zijn wij geweest in Kusadashi, jaren geleden. Samen met Remy en Fabienne.