Dag 10 & 11: Another Day, Another Paradise!

16 maart 2023 - Ko Kradan, Thailand

“Duurt effe maar dan heb je ook wat”, hoor ik Jeroen denken als we ons 2e eiland benaderen. Het water werd helderder en blauwer. 25 minutes met de longtailboot en totaal ander eiland. Tijdens het wachten op de kamer en de aansluitende lunch kon je maar één tekst van Jeroen zin gezicht aflezen: “Wanneer kan ik het water in?”

Koh Mook hebben we verlaten. Gisteren? Geen verslag, weinig te melden. Koh Mook was Koh Mook. Geen houten trap meer om naar bed te gaan en met gevaar voor eigen leven er weer af als je ‘s nachts naar de wc moest. Nee, onzin. We hebben ons zeker vermaakt. Zoals mama net zei: “Lekker een relax vakantie”. Beetje wel.

Dat we hier ook moeten werken bleek na het snorkelen. Jeroen was de eerste keer zeker 3 kwartier weg en kwam enthousiast terug of ik meteen mee wilde. Waarom werken? Voor de mooiste vis moet je echt naar de plek waar zeegroen, zeeblauw wordt. Heen zie je van alles maar terug. Best ver en stroming. Maar met de vinnen van het resort prima te doen. De snorkel uurtjes zijn op aankomstdag al behoorlijk ingehaald.

Wind is ook prima te doen. Laten we hopen dat deze vannacht er ook is. We zitten in Kalume, een eco lodge. Dus zonnepanelen etc. Koelkast dicht laten en niemand heeft last van mijn föhn, want die is er niet. De wind maakt ook meer golven maar we zitten lekker op een strandbedje. De eerste middag is al geslaagd.

Beetje van achter naar voor maar we werden hartelijk onthaald. Boot jongens brachten de tas en koffertje aan wal. Tang die ons naar de boot had gebracht miste, of juist raakte, een steen en we schieten naar voren. Niets aan de hand tot we ontdekte dat de kleine rugzak lekte. Blikje bier was gesprongen. De tas hangt nu te drogen. Daar kan de tas 3 dagen over doen want zolang zitten we op dit eiland. Trend van de vakantie? Geen idee, iets met blauwe slippers uit doen als je gaat ontbijten en na het ontbijt ook blauwe weer aan doet maar nu alleen nog zwarte slippers hebt.

De Italiaanse eigenaar melde de belangrijkste dingen (waar Sunset, waar snorkelen). Echt verdwalen zullen we niet. Eiland is  7 km breed maar niet alles kan je belopen. Stefano serveert alleen Italiaans eten. De De buren en de buren ernaast hebben ook een restaurant. De andere kent hij niet. Ik ken iemand die als zij (ja, een zij) hier zou zijn, vanochtend al wist wat ze vanavond zal eten. De Pizza Diavola staat op de kaart. Oké, geen Thais maar de pan pizza (broodje van pizza deeg) met tonijn smaakte goed. En hoe klein het eiland ook is, of we wilde reserveren voor vanavond. Dus vandaag Italiaanse avond op een Thais eiland. Ach, we hebben vakantie!!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    16 maart 2023
    🤣🤣🤣 die zij ken ik wel 😜😊😘