Dag 11: 762 bochten naar Pai - Check

13 oktober 2018 - Pai, Thailand

Nadat we bij het foodcourt ons goed hadden gedaan aan: saté, dumpling Soup, hamburger en bai pao, was het gisterenavond tijd voor Cabaret. De Lady Boys brachten je naar je plaats en toen was het showtime . Leuke show om te zien en we hebben we hebben gelachen. Tevens kwam de (waarschijnlijk standaard vraag) naar voren: Hoe dan? Je kan het soms echt niet zien. Lenig zijn ze allemaal en qua benen omhoog en de split: Fred van Leer zou trots op ze zijn. Nog even met ze op de foto en terug naar hotel.

Vanochtend de tassen gepakt en een ontbijtje gescoord. Stipt om 10 uur kwam Wood aangereden samen net zijn vrouw Mai. Voorbereidingen zijn getroffen: 2 reistabletjes, ANWB wagenziekbandjes, flesje cola en cocoskoekjes. We kunnen op weg naar Pai. De enige route naar Pai is de weg met de 762 bochten.

Onderweg gestopt bij meerdere viewpoints en nog bordje rijst gegeten. Jeroen van het uitzicht genieten en ik .... mijn ogen dicht en lekker slap. Geen last gehad van wagenziekte!!!

Tegen 14 uur waren we in Pai. Bij ons hutje met dakterras. Wat is het hier mooi. In tegenstelling tot de rit in de bergen, schijnt hier de zon en is het zo’n 30 graden. De was afgegeven en op ons gemak Pai ingelopen.

Je merkt aan alle kanten dat het laag seizoen is. Het is heerlijk rustig. Hoewel, we hebben nu al meer Nederlands gehoord dan in de afgelopen 1,5 week. Een terrasje zoeken is niet moeilijk. Eentje met bier wel. Zou wat zijn bij ons op Koningsdag: “because of the King we do not sell Alcohol today”.

De rest van de middag \ avond door walkingstreet geslenterd. Satétje hier, Thai curry worst daar of nog een Chicken Lemmongrass. Alles is even kekker. Gemiddeld 15bath. Heerlijk.

En morgen? Jeroen wil graag naar Lod Cave maar dat zouden we wel zien. Ja, ja, na tig borden met tours gezien te hebben, toch maar bij een naar binnengelopen en voor morgen een chauffeur geregeld. De grot is qua afstand niet te doen op de scooter dus die staat voor overmorgen.

Pai doet gemoedelijk en rustig aan. Benieuwd wat morgen gaat brengen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    13 oktober 2018
    Wat een bochten ,daar zou je echt misselijk van worden ,Je heb lekker geslapen Nicole ,het is hier ook 26 graden onvoorstelbaar en dat op 13 oktober ,geniet maar weer lekker,Justin en Sylvia komen zo eten ,Groetjes Corrie
  2. Ramona:
    13 oktober 2018
    Ziet er weer heel goed uit allemaal
  3. Klaas de Waal:
    14 oktober 2018
    Het wordt steeds spannender met jullie, nu al een soort rally van Montecarlo in Thailand. Het eten en de omgeving zien er zeer lekker en rustgevend uit, dus blijven genieten jongens.