Dag 12: 50 Tinten Blauw!

17 maart 2023 - Ko Kradan, Thailand

Wel een verslag, geen verslag? Wel iets gedaan, niets gedaan? Het is om het even.

Toch maar wel omdat ik te enthousiast ben over dit paradijselijke eiland.

Wakker worden met in de verte de blauwe zee die bij windstil eruit ziet als een zwembad. De helderheid is vanaf het terras te zien.

Kleine strandhutje met een prima bed. Gisterenavond heerlijk gegeten. Goede koffie en het ontbijt van  vanochtend was ook goed.

Vervolgens, zwemkleding aan en het water in.  Eerst langs koraal, dan een soort zandbank en dan wordt het water donkerder dan kan  je snorkelen. Soms samen met wat toeristenboten. Allen met een oranje zwemvest waardoor ik Jeroen niet meer kan onderscheiden met zijn oranje zwembroek. Geeft niet maar na een uur wil je toch weten of hij niet onder water is gebleven.

Effe wat drinken en of ik mee ging. Ja natuurlijk, held op sokken. Maar, ik moet zeggen, geweldig. De geel zwarte vissen daar wordt ik althans gek van. Zwemmen voor je langs, met je mee en achter je aan. Dus effe boven water en weer naar onder en ik schrik me rot van de hoeveelheid vis  om mij heen. En dan die kleine roze, blauwe, die komen gewoon op je af.

Van alles gezien en na 2 snorkelduiken zat ik 160 foto’s over te zetten op de iPad tijdens de lunch. Deze genieten we bij de buren. Lekker Thais en niks mis mee.

De rest van de dag lekker gelezen, gezwommen, gewoon niets.

Biertje op terras maar aansteker is leeg. Nee, we roken niet maar hebben deze nodig om muggenspul aan te doen. Supermarkt, 10 minuten lopen. Door zand, zee en warm. Zweet gutste ervan af. Beetje te ver gelopen en toen vonden we de kleine supermarkt. Aansteker, Muggen creme gehaald en koud colaatje en biertje. Even op terras gezeten, gedoucht en nu gaan we eten. Heerlijke dag op een rustig eiland.

Groetjes,

Jeroen en Nicole