Dag 12: Pai Part One

14 oktober 2018 - Pai, Thailand

Heerlijk geslapen onder de klamboe. Mooi wakker worden hier. Mike kwam ons ophalen en is onze chauffeur vandaag.

Eerste stop Lod Cave. Dit gebied is een en al berg dus ik was blij dat ik een reistabletjes had ingenomen. Niet wagenziek en derhalve kunnen genieten van de omgeving onderweg. Na meer dan een uur kwamen bij de grot. Er zijn 3 gedeeltes maar helaas grot 2 en 3 staan onderwater en zijn dus niet toegankelijk. We kregen een gids toegewezen. Bij de ingang even wachten tot de gaslamp het deed en via een klein vlot de grot in.

Afstappen en pikkedonker. De gids sprak geen Engels dus kwam niet verder als: brokli (rots lijkt op ... broccoli), popcorn, Frog, elefant enz. Neemt niet weg dat het een mooie grot was. We verwachten dat het koud zou zijn, nou nee gewoon heet daarbinnen. Na een rondje gelopen te hebben terug naar de ingang waar we wat eten bestelde. En mijn portie Spicy Minced Chicken Rice ..... wauw wat lekker!!! Top 3 deze vakantie tot nu toe.

Auto in en door de geweldige omgeving richting de hot springs .Volgens de foto een grote warm water bron, bij aankomst viel dat tegen. Klein en druk. Maar het warme water was prima. Ja, mam ook voor mijn schouder. Even gerelaxed en toen door naar Pai Canyon. Hier waren we te vroeg voor de zonsondergang maar wellicht rijden we er morgen wel heen. Nu 1,5 uur wachten ... nee.

De canyon is prachtig. Om de canyon te ontdekken moet je eerst een vrij smal gedeelten over. Ik mocht niet verder op mijn slippers van Jeroen. Mijn herstel gaat geweldig (ja Klaas, ik zal en blijf op mijzelf letten) maar conditioneel en vooral stabiliteit is ver te zoeken. Ik melde nog morgen dan op mijn gympen maar Jeroen vertrouwd mij niet. 1 x blauwe teen is genoeg. En zoals bij een canyon hoort heb je aan weerskanten een afgrond, dus.... neemt niet weg dat we morgen toch terug gaan voor de zonsondergang want die is zelfs mooi op ons dakterras.

Nog van het geweldige uitzicht genoten en toen wat gedronken bij I Love Pai!!! Vanaf parkeerplaats tot ons hutje 3 katten tegen gekomen, dus ik ben in mijn element. En nu op ons dakterras het verslag tikken.

Op ons gemak naar Walkingstreet gelopen. Deze straat veranderd ‘s avonds in een markt van eet- en souvenirs kraampjes. Is wel aan ons besteed. Van enotaki tot wederom de Lemongrass Chicken. Teveel keus!!!

Bedankt voor alle reactie. Ja mam, daar sliepen we maar niet apart haha. De rally gaat morgen verder op de scooter, Klaas.

Een rustige dag, maar dat geld voor Pai ook.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    14 oktober 2018
    Wat is het daar schitterend mooi ,Jeroen kijk jij ook uit op je teenslippers,succes morgen op de scooter , Groetjes Corrie
  2. Klaas de Waal:
    15 oktober 2018
    Prachtige omgeving buiten de grotten. In de grotten zoiets als negers vechtend in een tunnel. Vis genoeg aanwezig om als consumptieartikel gebruikt te worden. Toch maar dichte schoentjes gaan dragen om erger te voorkomen en een valscherm meenemen bij de canyons.