Dag 13 & 14: Another Day, Another Paradise

25 oktober 2019 - Ko Kut, Thailand

De titel vat het helemaal samen. Gisteren stapte we op een speedboot. Na een tocht, over wat lijkt een vlakke zee, van een kleine 2 uur, waren we op onze volgende bestemming: Koh Kood. Uit te spreken als ko koet of in sommige gevallen ko kut.

Op de steiger stond al een jongen voor de bagage. Inchecken in onze simpel huisje aan het strand. Het kan zeker een likje verf gebruiken maar ik denk dat we aankomende week meer buiten leven dan binnen. Bed is schoon en het balkonnetje heerlijk in de schaduw.

Eerst afkoelen in de zee, hoewel afkoelen... het zeewater is warmer als de gevoelstemperatuur. Jeroen was ik meteen kwijt, die ging richting de steiger op zoek naar vis. Er zat een man te vissen en tijdens snorkelen kwam hij een beetje vis tegen.

We zijn het eilandje naar links gaan verkennen. Zo stonden we aan de voet van het mangrove gedeelte. Vrij rustig en weinig vis. Een Amerikaan vertelde Jeroen dat je daar wel goed kan gaan snorkelen gezien de hoeveelheden vis. Ben benieuwd. Gisteren dus vrij weinig gedaan en vandaag niet veel anders.

7.15 uur was voor Jeroen een mooie tijd om een duik in zee te nemen. Na het ontbijt zijn we naar rechts gegaan. Koh Kood heeft een weg met eigenlijk alleen maar resorts en restaurantjes. Dus of een scooter of een taxi bellen. Morgen gaan we even kijken hoe Koh Kood erbij ligt met de scooter.

Nu dus de andere kant van, zeg maar, onze baai. We kwamen we na heel wat geklauter bij een mooie snorkel plek. Spullen neer en het water in. Ik sta stil omdat mijn duikbril wat strakker moest. Kijk naar beneden en sta in een school vissen. Niks aan de hand, maar toch schrok ik. Na een tijdje bij het aangrenzende restaurant wat gegeten en gedronken en toen op ons gemak terug.

Duik in zee, strandstoel in de zon, ereader en genieten. En wat hebben we het slecht. Om dat te compenseren zijn we rond 16.30 naar het middelste resort gelopen voor Happy Hour. 2 cocktails voor de prijs van 1 en een Bucket bier voor weinig. Dit met op achtergond een lekker briesje en op de voorgrond een mooie zon die langzaam in de zee zakt. Om daarna aan het strand heerlijk te dineren met goede muziek door de speakers. Tja... Dit is echt slecht voor de mens. En, ik kan het niet mooier maken, dan dat het al is. Je zou bijna medelijden met ons krijgen, haha.

Fijn weekend en Groetjes,

Jeroen en Nicole