Dag 13: in Cambodja (aangepast)

20 oktober 2015 - Stung Treng, Cambodja

Dag 13: met recht dag 13 in Cambodja

Zo al papa al schreef: het gaat lekker. Vooral als je de medicijnen die je van thuis meeneemt voor het geval dat .. Je deze in geval van .. ook daadwerkelijk in neemt. Het gaat echt prima behalve dat ik sinds gisteren slap voel en buikkramp heb. Zojuist geslapen en volgens mij slaat alles nu aan. Al helpt de omgeving dus niet.

Maar goed hoe was vandaag. Tegen 8 uur werden we opgehaald en gingen we op weg naar de grens. Ik had wat ingenomen en de stoel naar achter gedaan en heerlijk geslapen. Jeroen, die had bij de grens koppijn van het meekijken. Zoals hij zei: als er dan wat gebeurd wil ik dat graag zien. Op het laatst remmen, zoals eerder geschreven, alles wat langzamer rijdt willen ze kost wat het kost inhalen en dat op een 80 km per uur weg.

Laos Custom: alles goed en ze willen 2 dollar voor de stempel. Vervolgens met je een stukje lopen en dan kom je bij Health Care Cambodja en ja die willen ook weer 2 dollar. Wij zijn natuurlijk geen echte backpackers en dat bleek daar de andere backpackers ons daar op wezen. Bij de Cambodja Customs, je raad het al weer 2 dollar. Vooral ik wilde er niet over nadenken. Maar we zijn in Cambodja.

Busje in en naar de boot. Bootje in en de Mekong op. In Vietnam hebben we ook over de Mekong gevaren en dat was geweldig. Maar je moet geen verwachtingspatroon creëeren. Deze tocht duurde 2,5 uur over een grote bruine rivier net bomen en heel af en toe een visser of een huisje. Kortom : Saai. En dat op een houten plankje. http://www.houtenreet.nl kan ons na deze vakantie benaderen voor info. De bedden zijn ook al zo hard.

En daar zagen we aan de horizon Streng Trung. Onze overnachtingsplaats. Tja, onze indruk ..... Even schakelen. Het is hier zo anders. Vies, druk, oud .... Totaal niet wat we verwachten en er is echt geen reet te doen. Het was een grote markt.

En we hadden natuurlijk Cambodjaanse Riel nodig. Dus naar een pin automaat. We hadden berekend dat 1 miljoen Riel ongeveer 200 euro is. Maar nee, dat kon niet. 900.000 dan? Nee, want het apparaat kon maar 35 notes aan. Na een paar keer proberen de bank binnen. Wat bleek, dit apparaat geeft alleen dollars en wij wilde dus in eerste instantie 1 miljoen dollar pinnen en dat gaat niet. Binnen de dollars omgewisseld naar Riel en zo waren we alsnog miljonair.

Vervolgens ergens iets gegeten en toen ... De kamer. Mijn buik vind dat niet erg.

Wat geslapen en nu in hetzelfde restaurantje weer wat eten. En de drukte van vanmiddag ... Die is weg. Het is uitgestorven hier. Ik voel me beter en hoop dat dat een voorbode is voor morgen.

Meer kan ik er vandaag niet van maken. Ik hoop op eetlust en dat met wat medicijnen slapen. De foto's .... Die paar vandaag komen morgen wel. Want de impressie can vandaag hebben we natuurlijk wel vastgelegd.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    20 oktober 2015
    Hey Nicolle wat vervelend. Daar ga je niet voor op vakantie. Thuis ziek zijn is vervelend, maar dit.Pfff. We wensen je veel beterschap rust als het kan wat uit.
    Jammer allemaal. Ook voor Jeroen sterkte. We hopen dat jullie als je beter bent toch nog kunnen genieten.
    Ria en Pierre
  2. Corina:
    21 oktober 2015
    Nic, gefeliciteerd met je verjaardag!
    We houden je traktatie wel te goed .... haha.
    Hoop dat je niet ziek bent geworden.
    Fijne dag.
  3. Jan:
    21 oktober 2015
    Nic gedeliciteerd met je verjaardag en een poot van de katten .
    iK hoop dat je weer wat opgeknapt bent .Nou je kado ligt thuis, ik heb ook gebeld. Gr en een fijne dag