Dag 14 & 15: Koh Kradan, we komen terug!!!

20 maart 2023 - Trang, Thailand

Laatste dagje in dit paradijsje. We wilde gaan kanoën maar er was teveel stroming. Het water stond hoog en na 3 stappen in de zee en je stond al tot je middel onderwater.

Alsnog een stuk moeten lopen om te snorkelen. Jeroen kwam wederom met mooie foto’s terug.

Bij de buren geluncht en de green & red curry waren nu wel een succes. Toen we terug kwamen en we weer wilde zwemmen was het een heel ander gezicht.

Het was behoorlijk Eb geworden. In het midden zandbanken en sommige bootjes lagen droog. Toch een stuk gaan lopen. Niet echt mooie schelpen gevonden. Er lagen wel veel zeesterren.

Nog even gerelaxt en verder over vandaag niet veel te vertellen.

De toeristenboten waar Gina en mama op reageerde gisteren waren minimaal. Je hebt boten, met 2 dekken, die over het algemeen vol met Chinese toeristen zitten. Boot stil. Zwemvest aan en het water in. Er wordt soms zelfs een soort ketting in het water gelegd waar ze zich aan kunnen vasthouden. De foto van gisteren waren dus 4 van dat soort boten naast elkaar en alle passagiers in het water. Je kan je voorstellen dat het water dan niet zo helder is als er zoveel mensen er doorheen snorkelen. Na 15.00 zie je bijna geen snorkeltours meer en wordt het een rustig eiland.

Even voor de administratie, mijn slippers zijn inderdaad weg aldan jet door mijn eigen schuld en Jeroen heeft meer dan één zwembroek. De oranje maakt dat hij beter wordt gespot in het water. Geel, mocht niet van mij…..

Vandaag genoeg foto’s (je blijft ze maken hier, zo mooi). Maar verslag is een beetje saai.

Deze ben ik gaan aftikken terwijl we op de trein naar Bangkok wachten. Gisteravond was het qua internet verbinding voor Ajax - Feyenoord niet heel best. Eerste helft redelijk kunnen kijken maar tweede helft was via radio. Uitslag Verstappen via Telegraaf vernomen.

Vanochtend de laatste dingen in de tas gegooid. Deze hebben we omgetoverd tot was tas, werkelijk alles kan de was in. Op een eiland merk je het niet zo. Je poetst je tanden en ligt in de zee. Maar blij dat we allebei nog een vers t-shirt hebben voor in de trein.

Ontbijtje aan zee. Deze was weer vrij hoog en het waaide maar de boot in ging makkelijk. Een boot, een bling bling bus en een kleine 2 uur verder en we waren weer in Trang. Boodschappen gedaan en ergens wat gegeten. Althans, het eerste restaurant vergat een gerecht. En dim Sum was uitverkocht. Dan maar boodschappen doen en op zoek naar een volgende eetgelegenheid.

Als ik de gesprekken, toen we daar binnen kwamen, juist vertaal hadden ze denk een onderonsje, wie nou die buitenlanders moest bedienen want tja, Engels. Met handen en voeten bestelde we rijst met pork. Rood gemarineerd vlees en het was nog lekker ook. Water en een cola en 130 bath armer. Wat een verschil met prijzen op Koh Kradan.

Douchen!!! Geen zand meer, zout van je lichaam en we ruiken weer schoon. De tas even reorganiseren en dan om 16.00 naar station. Wat take away gescoord (fried Rice en pad krapow) voor de 17 urige treinreis naar Bangkok. Ik hoor mensen denken: 17 uur in een trein? Ja, en we kunnen niet wachten!

Tot morgenmiddag Bangkok!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    20 maart 2023
    Mooie foto's. En reisverhaal. Alsvast een goede terugreis.