Dag 14: Dag Pai, terug naar Chiang Mai

16 oktober 2018 - Chiang Mai, Thailand

Om 9.00 uur zijn we scooter gaan wegbrengen. Het laatst rijtje door Pai. Wederom ontbijtje gescoord bij de Red Bike. Waarom veranderen als iets goed is? De koffie is daar perfect en goede koffie is toch een gemis.

Op ons gemak teruggelopen naar ons hutje en de tassen geprepareerd, wat gelezen, wat gerelaxed en toen uitchecken.

Alsof Wood dat wist. Terwijl we naar de receptie lopen zien we hem aankomen rijden. Een en al lach, ja hij was vrolijk. En zijn vrouw? Nee, die wilde de bochten niet nog 2x doen. In de auto vroeg Wood eerst het adres van het hotel. Hij kwam er niet uit, maar dat kwam hij kon het niet lezen. Jeroen gaf zijn leesbril en gezien de lichaamsuitdrukking van Wood, ging er een wereld voor hem open. Zo enthousiast dat hij alles er bij pakte: “Yes, Yes I can see that”. In mijn tas zat nog een leesbril via Ali voor weinig en die gaven we hem. Hij was zo blij als een klein kind.

Nog even de mooie omgeving in ons opnemen en toen zitten en de bochten trotseren (ik dan). In tegenstelling tot de heenweg zit je hier meteen op het bochten circuit. En dat voelde ik goed. Gelukkig werkt de reistabletjes en bandjes. Halverwege gestopt. Ik was beetje leeg maar heb toch maar een bordje rijst gehaald. Even op adem komen, katje voeren en toen zagen we Wood zitten. Hij zat te FaceTimen. Onze conclusie, hij had zijn rouw aan de lijn en was zijn nieuwe bril aan het showen (op, af, op, ...) Toen we bij de auto kwamen had hij nog verbinding en ja het was zijn vrouw.

Goed, auto in en gaan. Ik werd met de minuut flauwer, maar het ging me goed af. Na 4 uur waren bij ons hotel. In een zijstraat van de nightmarket. Mooi, gerenoveerd hotel. Helaas was de rooftopbar nog niet klaar.

Afscheid genomen van Wood, die nog wel een goedkope taxi naar vliegveld voor ons heeft geregeld. Hij zelf moet werken. De kamer was aangenaam. Eindelijk een niet al te hard bed. En toen ik neerplofte was ik weg. Even mijn wagenziekte eruit slapen. Daarna opgefrist, ingecheckt voor morgen en naar beneden voor drankje op het terras. Jeroen heeft zijn baard laten trimmen.

Ja, Klaas, Jeroen mocht de winkel verlaten. Haha. De waterschoenen geven prima grip op die natte weggetjes. Voordeel van regenseizoen is dat alles groen is. We hebben echt geen regen gehad. Vanmiddag onderweg naar Chiang Mai wel. En dan ben je blij dat je niet op een scooter zit.

Net lekker saté gegeten en starbucks koffie om de dag af te sluiten. Morgen gaan we van het noorden naar het zuiden.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    16 oktober 2018
    Zo dat was weer een mooie dag en mooie foto's ,ik zou geen dag zonder koffie kunnen ,nog even het is hier weer heel warm ,iedereen nog in korte broek ,goeie reis morgen ,groetjes Corrie
  2. Klaas de Waal:
    17 oktober 2018
    Mooi, dat je weinig last van de bochten gehad hebt door alle voorzorgsmaatregelen. Scooter verhuur en gebruik is booming zo te zien. Die kever had geen groter blad kunnen uitzoeken. De katten hebben het rustiger bekeken. Struikrover Jeroen mag weer in het vliegtuig na zijn barbershop bezoek neem ik aan. Weer veel leuke plaatjes gemaakt en het onderkomen zag er ook prima uit dacht ik. Evenals de diverse maaltijden. Nu weer op naar het zuiden. Veel plezier en groetjes, Klaas.