Dag 15: Van Noord naar Zuid

17 oktober 2018 - Kao Sok, Thailand

Wat een prima hotel is The Nightbazaar Inn. Nette kamers en we hoefde pas om 12 uur uit te checken. Dit leende zich voor een zeer relaxte ochtend. Het ontbijjt was ook prima geregeld. De nightmarkt is nu uitgestorven. Bath gepind en om 11.45 kwam iemand op ons af met onze foto: “you are group Jeloen?”. Wood had keurig de taxi geregeld. En zo waren we op het vliegveld van Chiang Mai. Bagage konden we pas om 13.15 afgeven.

Eenmaal door de douane een drankje gescoord en we wilde wat eten. Het enige wat ik kon vinden was iets in de categorie: chips, koekjes, wraps. Totdat we achter de douane keken en daar wel eettentjes zagen. Dus even terug en ...... we kwamen niet verder als McDonald of BurgerKing. Oké, niet ons favoriet maar je moet wat. De zoute kip en sticky rijst was aangenaam lekker. De Whopper smaakten ook wel.

Wederom door de douane en op tijd aan boord. De jongen aan gangpad gebaarde dat we maar over hem heen moesten klimmen. Oké. Toen we zaten begin hij het gesprek. Hij was invalide en kon niet makkelijk opstaan. Geen probleem. Tijdens de vlucht nog even met hem gepraat. Hij was op weg naar huis. Surhanthani. Toen we landen zei hij weer dat we mochten klimmen. Maar, nee, onze missie was het laatste het vliegtuig uit. Nee, zonder gekheid. We wachten keurig. Dat hebben we zijn mede gezelschap ook verteld, nadat die herhaaldelijk vroegen of we al eruit wilde? Rustig aan, we zijn op vakantie. Toen het rustig werd kon hij op zijn gemak het vliegtuig uit en helaas. We hebben 3 andere passagiers achter ons gelaten.

Voordeel was dat de bagage er al snel was en tussen gate en uitgang zat denk 400 meter dus het bordje met Jeroen was snel gevonden. Busje in en in 2 uur rijden naar onze hotel. Tinus Tussengas had de vaart er in maar kan kennelijk zijn 4e en 5e versnelling niet vinden en na een zeer aparte inhaal manoeuvre, besloot ik mijn ogen dicht te doen. 10 minuten voor tijd weer wakker en het kwam met bakken uit de hemel.

Ingecheckt en het programma doorgenomen. Morgen worden we om 9.00 uur en gaan we naar Khao Sok National Park. Het schijnt alleen in de avond te regenen .Naar ons kamer gelopen. En zelfs in de regen en het donker ziet het er hier mooi uit. Onze gast heer vertelde dat we ‘s ochtend misschien apen konden verwachten. Jammer dat we hier maar 1 nacht zitten maar dat kwam door de Tour die we hebben geboekt. Die vermelde deze overnachting plaats, vandaar dat we hier terecht kwamen.

Verderop iets gegeten. Tijdens het eten nog kennis gemaakt met Pepe. Zij past in mijn handbagage. Ik kom genoeg leuke vriendjes voor Bam en Knox tegen. Vervolgens de tassen geprepareerd. We laten de rugzakken hier. Die staan in de taxi als we overmorgen weer worden opgehaald bij de pier

We zijn benieuwd wat de komende dagen ons gaat brengen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS. Dank voor alle reacties. Altijd leuk om te lezen!!!

1. Wendy:
    17 oktober 2018
    Hoi tante Nicole en ome Jeroen, na al die rare eet foto’s kan je eindelijk gewoon maccie eten, wil je het niet!
    Groeten Maxim, ps je auto is nog heel na m’n feestje
  2. Corrie Jansen:
    17 oktober 2018
    Wat een mooie kamer hebben jullie ,Nicole je bent wel gek op poezen he? We horen wel weer wat jullie morgen hebben gedaan ,veel plezier alvast .Groetjes Corrie
  3. Klaas de Waal:
    18 oktober 2018
    Hi luitjes, rustig dagje met een stukje vliegen erbij. De volgende dagen zullen wel weer vol gepland zijn denk ik. Dat kunstje met die handdoeken moet je mij ook maar eens leren, Nicole of doet Jeroen dat? Groet, Klaas.