Dag 15: On the Road in Koh Kut (of is het nu Kood?)

26 oktober 2019 - Ko Kut, Thailand

Kun je verdwalen op een eiland als Koh Kood? Nee, niet echt met 1 hoofdweg en allemaal zij weggetjes richting de diverse resorts. Toch leek elke palmboom bij elke afslag hetzelfde. Na een liter benzine getankt te hebben voor Bath 40 op weg naar ons eerste doel: de Khlong Chao Waterfall.

Niet heel veel auto’s tegen gekomen en niet zo steil als Koh Chang. Tussen de palmbomen door zag je zo nu en dan mooie strandjes met helder blauwe zee. En ook het bord van het eiland kwamen we tegen. Bij de toeristen bekend als Koh Kood, hier heet het toch echt Koh Kut. Maar, Kut is het echt niet.

Scooter geparkeerd, helm opgeborgen (ja we zijn brave rijders) en richting Waterfall. Na een kleine wandeling door het bos kwamen bij wat ook Speelparadijs Chimpy Champ had kunnen heten met als Slogan: “Koh Kut, klauter een eind heen”.

Onze  schoenen van Tropic Feel zijn voor alle ondergronden gemaakt en dat bewijzen ze keer op keer. Nu ook weer. Zo blij met een beetje grip om de waterval te bereiken. Je ziet ze hier op blote voeten en slippers echt gevaarlijke   capriolen uithalen en dan bedoel ik niet het jongetje dat via de liaan het water in valt. Een heerlijke afkoelende duik en douche onder de waterval. Na een beetje te zijn opgedroogd het rotsachtige parcours terug richting scooter. En op weg naar de 2e waterval van vandaag: Khlong Yai Kee Waterfall. Hier begint het met een steile trap naar beneden om vervolgens bij het speelkasteel aan beland te zijn. Althans zo ervaar ik het, zij die niet echt stabiel is. Ook hier een afkoelende duik genomen. Jeroen is nog naar de kern van de waterval gezwommen. Deze was sterker vanwege stroming, maar net zo lekker koud.

De terug tocht richting de trap was ingewikkeld vond ik en een keer verstapte ik me. Niets ernstig maar ik voel wel mijn heup. Met een beetje zwabber benen de trap omhoog. Scooter op en onderweg wat drinken. We vonden een klein tentje langs de weg waar we echt lekker, Laab Kai  en Coconut Kai Soup hebben gegeten. Die Thaise keuken is aan ons echt wel besteed. Vervolgens een heerlijke voet massage van 1 uur. Aan het eind krijg je ook nog hoofd en nek massage. Even dacht ik dat ik bij de fysio was. Die weet altijd de juiste pijnpunten te vinden daar mijn schouder nog steeds niet 100% is. Echter, na deze sessie is hij volgens mij weer een beetje opgerekt. Dat liet ik aan Jeroen zien en meteen kwam de marketing machine op gang. Madam, you should do oil Thai massage for shoulder!!! Daar de pijnscheut in mij heup / dijbeen minder is en ook al had ze mij goed te pakken, ze zien ons van de week wel terug.

Koh, onze nieuwe viervoetige vriend, kwam achter ons aan en ging bij ons liggen. Tja, als Jeroen de hond koekjes gaat voeren en hij ‘s ochtend er ook al lag dan ga je zo’n beestje een naam geven en koekjes en water.

Na een duik in zee een borrel gaan halen met wederom een mooie zonsondergang. Dat eilandleven kan ons wel bekoren.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    27 oktober 2019
    Wel relax zo te zien. We hopen dat die massage je vandaag ook goed doet. Het land staat erom bekend Nicol. Jullie hebben t maar goed daar. Koekjes en water zal het wel bevallen bij jullie. Prachtige foto's. We lezen met plezier jullie verhalen. Doe rustig aan en veel pleziet.
    De reube oet Obbeeg