Dag 16: Another Day, Another Paradise

30 oktober 2022 - Ko Kut, Thailand

Vanochtend werden we wakker met blauwe lucht. Koffie op ons balkonnetje. Het is ‘s morgens dus mooier dan ‘s middags. Nu ik dit schrijf is het een beetje heiig maar doet niets af aan het relaxed eilandleven.

Ontbijtbuffet is op zich redelijk. Naast toast en jam gelukkig veel variatie qua Thai eten. De bodem is gelegd zeg maar. Van ontbijt door naar strand en de zee in. Deze was helderder dan gister maar zeker niet zo helder als 3 jaar gelden. Beaamde ook een visser waar Jeroen een praatje mee maakte. Hij heeft nu niets gevangen. Maar, er zitten hier ook grote vissen. Je zou denken na COVID dat juist alles schoner is maar het is juist het tegenovergestelde.

Jeroen was ik vervolgens even kwijt. Snorkelen. Hij heeft best wat vis gezien. Ik zelf lekker gezwommen en vervolgens met boekje op strandbed. Geen onaardig begin van de dag.

Tegen lunch tijd de scooter gepakt en langs de weg wat gegeten. Laab Moo. En die was goed. De pineapple rice intrigeerde Jeroen al een tijdje dus hij besloot het te wagen en wat een verrassing was dat. Als je dan toch iets anders wilt. Wel Thais maar ook zoet. Een maaltijd kost hier rond de 80 bath, nog een 2,50 euro. En ik had nog te veel.

Vervolgens 2 x naar de kleine supermarkt gereden. Bier, cola, chips, koekjes etc ingeslagen. Kan maar koud staan zeg maar. Podcast, boek en YouTube waren de volgende activiteiten vanaf ons terras. Heerlijk even wennen aan de zon. Die paar uurtjes vanochtend hebben zijn kleuren al achtergelaten.

Weinig te melden maar wilde de eerste foto’s vast laten zien.

Morgen zien we wel wat we gaan doen. Nu effe niets.

nu zitten we lekker te eten en hebben we zoontje van Rong (die jongen die we voor alles kunnen bellen) een tol gegeven. Hij was aan het spelen met een lege insteekhoes die hij als vliegtuig gebruikte en die tol is dan toch leuker! Ook voor het personeel haha.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    30 oktober 2022
    Wat een mooie plaatjes van een erg rustige omgeving. Het is duidelijk dat Covid hier zijn sporen heeft achtergelaten. Maar wel bijzonder mooi die foto's met weinig toeristen.
    Het eten ziet er erg lekker uit evenals de aquarium foto's van Jeroen. Als volgende week het toeristen seizoen aanbreekt zal het wel drukker worden denk ik.

Wat is de reden van het veel minder heldere water? te veel regen met vuil gehad tijdens de natte moeson?

In ieder geval een fijne voortzetting van jullie verblijf op een tropisch eiland gewenst.
  2. Olagina:
    30 oktober 2022
    Mooie foto,s en dat is het Paradise. Echt mooi daar.
    Dat trekt me wel aan
  3. Ria Detische:
    30 oktober 2022
    Wat is het daar prachtig. Heerlijk rustig genieten van de stilte.