Dag 17: Dagje Koh Kood en een beetje Koh Kut....

28 oktober 2019 - Ko Kut, Thailand

De airco leek behoorlijke toeren te maken, maar nee het was de regen en een onweersbui waar we wakker van werden. Verder, begint het hier vrij normaal te worden. De enige vraag ‘s ochtends is: Koffie op het balkon voor of na het ontbijt? Ontbijtje is prima geregeld en allemaal goedlachse mensen.

Lekker langs het strand naar de ander pier gelopen. Niet echt vis gezien dus niet snorkelen. Dan maar omkleden en de scooter pakken richting Ao Salad. De andere kant van het eiland. Zodra we omhoog gingen de berg op was de lucht donker maar in het zonnetje brande die zonnetje gewoon op je huid.

Ao Salad is ook een vissersplaatsje maar anders. Meer het gewone leven. We Iiepen eerst even naar de boedha die over het eiland uitkijkt. Grappig dat laatste woord, uitkijken.... iets wat wel bij mij past sinds een paar jaar. Ik liep en een steen en ik lag. Mij bril beschadigd maar als ik die niet op had gehad, weet ik niet of mijn oog was geraakt. Nu wat schrammen en een bult boven mijn wenkbrauw. En deze bult heeft bedacht dat hij zich toch langzaam laat zien. Dus mochten jullie foto’s spotten vanaf nu, dat blauwe plekje boven mijn linker wenkbrauw, ja dat is die bult. Bij de farmacia een tube helende gel gehaald,  maar of dat helpt.

Na een heerlijke green curry naar de massage. Thai Oil. Maar, ze had meer oog voor mijn schouder. Ze tikte deze aan zei wat in het Thais waaruit ik opmaakte iets van: deze zit vast. Mijn frozen shoulder is nog niet weg. En toch had deze ietwat pijnlijke massage wel positief effect op mijn schouder.

In de supermarkt lag een kat gewoon op de onderste plank te slapen. Heerlijk, leek op Knox. Bam en Knox worden goed verzorgd door papa en mama gezien de verhalen en foto’s die we doorkrijgen!!! Onze dank is groot.

Na een duik in zee naar To the Sea Resort gelopen voor een lekker cocktail en Bucket Chang. We bestelde wat snacks en vroegen  of we morgen gebruik mogen maken van een strandbedje. Ja, dat kon en handdoeken zijn te verkrijgen de receptie. 5 minuten later staat de manager naast ons: We welcome you tomorrow. Because you are also our quest!!! Prima, de ober knoopte gisteren ook al een heel gesprek aan. We zitten hier elke avond. Heerlijk. Nu lekker genieten van de zonsondergang

Besloten ook hier te eten. Geen straf voor mij : Wederom een bordje Shoft Shell Crab!!! Ik ging net naar de wc een een klein meisje had het hotel op stelten gezet ivm met een grote duizendpoot. Deze bevond zich nu onder de kasten met de souvenirs. In een grote boog er om heen richting wc. Op de terug weg was ik toch nieuwsgierig en ik keek even mee over de toonbank. Duizendpoot?  Gewoon een ordinaire slang. Ze hebben hem te pakken, maar waar ze hem hebben gelaten....?

Niet in de zee, Jeroen is net gaan snorkelen. Ik kan zien waar hij is, aan het licht van zijn onderwatercamera. Je ziet nu alleen kleine visjes die in het donker tegen je aan zwemmen. Bakkie koffie en op mijn wenkbrauw na, lekker dagje Koh Kut!!!

@ Marian: Looking Good. Thanks lieverd, je zou me nu eens moeten zien. De plek wordt blauwer en blauwer haha. Alles voor Halloween zeg maar.

@ Corina: Morgen nog een dagje, maar nee, we willen niet weg. Koh Kood ziet ons zeker terug!!!

@ Ria en Pierre : relaxte massage ... is anders maar wel goed voor mijn schouder.

@ Jan: Ja, die elektra blijft ons verbazen.

@ Sandra: Viel hier mee die apen. We werden erop geattendeerd dat ze alleen uit zijn op eten.

@ Judith: Reken maar!!! X

@ Iedereen : Dank voor de reacties!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole