Dag 19: Van geweldig Koh Kut terug naar geweldig Bangkok!!!

30 oktober 2019 - Bangkok, Thailand

Gisteravond genoten van de laatste avond op Koh Kut. En. Hoe Kut is dat? We willen gewoon niet weg. Toch stond de wekker vroeg, daar tas en koffers pakken ‘s ochtends beter gaat dan ‘s avonds na een paar Passion Fruit Daiquiri’s.

Alle tijd voor een ontbijtje en toen werd het een het een dag van effe wachten en door. Met taxi jeep naar de pier, 1,5 uur op de catamaran, met busje naar Trat AirPort (zeer klein vliegveld), uurtje vliegen en we waren in Bangkok. We landen op de Thaise Polderbaan. 30 minuten na landing stonden we in de aankomsthal. AirPort Link (metro) gepakt en naar Avani Atrium Bangkok.

Bij de check-in werd ons paspoort afgegeven aan een collega die ons vriendelijk verzocht haar te volgen. Oké, waarom? De lift werd keurig vastgehouden door de Bell boy. We hebben een luxe kamer geboekt en nergens stond dat de Check-in voor de suites op de 23ste verdieping zit. We werden verzocht plaats te nemen in de Executive Lounge voor een drankje en en hapje. De huishoudelijk mededelingen werden opgesomt. Tot 10 uur kunnen we ontbijten, a la Carte of buffet. Tussen 2 en 4 zijn we welkom voor zeg maar een high tea en van 6 tot 8 is het happy hour ook met hapjes. De shuttle rijd van en tot, etc. Oké.... we zullen zien. Met de Skyline van Bangkok achter ons werd ons meegedeeld dat we werden geüpgrade van Corner Suite naar Executive Suite. Verschilletje van 40 m2. Wat een luxe!!!!De rest van de faciliteiten werd uitgelegd en toen de sleutel van de kamer. Wauw!!! Ik zal morgen de kamer goed op de foto’s en film zetten.

Voordat we van de luxe gingen genieten, wilde we mijn broeken etc ophalen. Kan je maar gedaan hebben. De Grab kon ons niet vinden maar een man op de hoek vroeg waar we heen moesten. Hij wilde ons wel heen en weer brengen. Hij bleek ook een Grab chauffeur. De heen weg was saai, verkeer stond stil, zeg maar vast en behalve een whatsapp gesprek met mijn moeder, was het stil in de auto. Dit in tegen stelling tot de terug weg. Eerst even melden waar we vandaan komen. Ja, Amsterdam en Nistelooij kende hij wel. We kregen wat tips voor Thaise gerechten. Hij was verbaasd over het feit dat we bepaalde gerechten konden. Opeens bedacht hij dat je via Google kan inspreken en dat wordt vertaald in het Engels. Zo heb je een apart levendig gesprek tijdens, de laatste 20 minuten van de rit, volgens de Thais Tom Tom. Al met al was het toch een leuke lange rit want op de terug weg stond het dus net zo vast als heen. 1,5 uur voor 15 km heen en weer.

Bij het hotel boodschappen gedaan en toen naar happy hour in de Executive Lounge. Onbeperkt drank en heerlijke hapjes. Sushi, saté en heerlijk brood en kaas. Dat beloofd veel goeds voor het ontbijt.

Op de kamer lekker gezapt en een bak koffie. Conclusie: Wij klagen niet!!! De laatste dagen in  Bangkok zitten we goed. Al met al een lange dag en na een heerlijke douche hebben we ons in het eerste zachte bed van de afgelopen 3 weken, laten vallen. Jeroen slaapt al en ik bijna.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    30 oktober 2019
    Lekker hoor die luxe
  2. Ramona:
    30 oktober 2019
    Geniet nog van de laatste dagen dikke kus vanuit Oeganda van ons 😘