Dag 20: Palmtrees, again. Same Same but Different

3 november 2022 - Ko Kut, Thailand

Een dag zonder palmbomen kan dat op Koh Kood? Nee, is het te verwachten antwoord.

Door de mooie omgeving eerst tanken en vervolgens richting ATM en een restaurantje aldaar. Ik wilde informeren of ze net als 3 jaar geleden kano’s verhuurden. Helaas, no have no more. Dus geen kanotoch door de mangrove. Dan maar een kopje koffie. 20 bath voor een zakje nespresso. Het is koffie.

Scooter op en en de was op halen. Toen ik aan kwam was de video van Job 2 Do met het nummer Do-Ther-Tum op tv. Een favoriet Thais reggae liedje van ons. Ik begon te zingen en de wasdame zong en danste mee. Ze was net zo vrolijk als gisteren. Misschien morgen een ontbijtje bij haar scoren want het buffet, zonder te zeiken, is niet veel soeps. De was thuis gebracht. Zwemkleding aan en op weg.

We zouden wel zien waar we terecht kwamen, ineens een bord met Sea Thru Beach. Deze liken al mij insta Posts dus waarschijnlijk hopen ze. dat we langskomen haha.

En zo reden we weer een Palmbomenveld in. Want is dat toch mooi.  Steeds lijken ze op elkaar maar nee toch steeds anders.

Aangekomen bij het strand eerst een Thai Milk tea en vervolgens bestond de dag uit:

Beetje zwemmen, beetje (veel) snorkelen, beetje (veel) genieten., beetje FaceTime met Limburg. Het water was hier iets helderder en Jeroen zag meer vis waaronder een Cuttlefish (zeekat). Reislogger staat per maand maar een aantal video’s toe. Dus helaas, niet het filmpje maar wel de foto.

De lunch was prima. Ik vroeg wat ze aanraden? Gevolg Jeroen ging toch voor de spaghetti. Spaghetti? , ja dat vinden hun ook noodles met kip en Panama curry. Fusion zei het meisje. Maar, niets te veel gezegd. Heerlijk en eentje zoals we deze ook thuis maken.. de kip was perfect bereidt. Ik vroeg of ze Thai food hadden. Ja, maar ook een rode vis. Doe die maar dan. In een speciale sausje en kruiden van de gril. Even de graatjes eruit en och wat zat ik lekker te eten.

Na de lunch weer van alles een beetje. Samengevat: genieten!!!

Tegen 16.00 zaten we op ons terras,. Foto’s kijken, biertje en ook weer genieten. Tegen 17.15 naar The Beach gelopen om daar wederom een mooi zonsondergang te zien. Letterlijk zagen we de zon in zee zakken. Welke ik helsss ook niet Jan uploaden. Deze is best de moeite waard is wel te zien via insta of Facebook.

Net het voorgerecht besteld en straks ga ik voor de Tiger Prawn en Jeroen voor Massaman curry. Hebben wij het slecht? Dacht het niet!!!

Helemaal niet, nu we achter het volgende zijn gekomen. Jeroen checkte de vlucht. We vliegen niet maandagnacht maar dinsdagnacht naar huis. Ik liet Jeroen ook het hotel checken en dat klopt ook. Ik liet Jeroen alles dubbel checken. Maar het klopt: : Dinsdag 8 nov uitchecken. Woensdag 9 nov om 00.30 van Bangkok naar Amsterdam. En woensdag 07.15 op Schiphol. Dus 1 dagje extra zeg maar. Mama, Papa en buurtjes, willen jullie dinsdag toch nog even naar de katjes? We zijn dus woensdag pas thuis en ja ja… allebei donderdag weer werken maar dat is voor later.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    3 november 2022
    Het was weer gezellig tripje, luieren, eten, drinken, zwemmen en relaxen bij een pracht zonsondergang. Hier is het minder leuk met het weer en wordt het nu toch echt herfst. Nog maar goed genieten van het laatste deel van jullie vakantie terwijl ik de bladblazer/zuiger maar weer eens ter hand neem. Palmen zat op dit eiland en gezellige strandjes ook.
  2. Jornic:
    4 november 2022
    Dat was het zeker Klaas, heerlijk niets gedaan en toch ook weer veel en elke avond een mooie zonsondergang. De herfstzon Nederland daar denken we nog maar even met aan. Groetjes aan Joke.
  3. Ramona:
    3 november 2022
    Ziet er weer goed uit hoor!
  4. Klaas de Waal:
    4 november 2022
    Bedankt voor je leuke reactie en blijven genieten luitjes!