Dag 21: Laatste dag Bangkok. Shops & Food

1 november 2019 - Bangkok, Thailand

Laatste dag!!! Ook voor vandaag van alles op de planning, maar omdat het bewolkt was besloten om naar Central World te gaan. Een Shopping mall. En ik kan zeggen, we zijn geslaagd.

We gingen voor een nieuwe externe harde schijf. Die waren hier inderdaad goedkoper als bij ons. Maar dat was ook zo met de iPad mini. Twijfel wat we zouden doen. Jeroen was iets aan het opzoeken op internet en ondertussen een app te beantwoorden waardoor ik een klein rondje liep en ik zag iets wat mij wel aansprak. Maar goed eerst maar beslissen over die iPad. Toch maar gedaan, scheelt toch met Nederland.

Daarna liet ik Jeroen een Rijst Koker zien, waar mijn oog op was gevallen. Mij oog die het trouwens goed deed met Halloween. No, no smink, real.... maar goed. Jeroen keek me aan en vroeg of ik wilde weten of deze in de tas past want dat past maar..... Maar geen maar, het was zelfs een aanbieding. Na mijn verkoop praatje over wat voor een menu erop zat: van gewone rijst tot slow cooking gingen we voor de 3e keer richting kassa.

Dit betekende ook dat we meer dan 3000 Bath hadden uitgegeven en Nederlanders als we zijn, zijn we bij de verkoopbalie een pluche olifant gaan ophalen. We kregen er zelfs 2.  Dit betekende wel terug naar hotel. Het openbaarvervoerbedrijf is hier prima geregeld. Zeker als je het door hebt. Dus richting BTS en vervolgens bij Asok overstap op de MRT. Beiden zijn een soort metro, BTS bovengronds en MRT ondergronds.

Even relaxed op de kamer. Het eerste wat ik deed was de reservering pakken voor Jai Fai. Streetfoodtestaurant met 1 Michelin ster voor haar Crabomelet. Vorige jaar zijn we ook geweest en toen hadden we ver van te voren,  voor de zekerheid, gereserveerd. Nu kon dat pas 2 maanden van te voren. Ze heeft meer bekendheid gekregen door Netflix. Gereserveerd dus...... ik kijk en zie meteen thursday staan. Donderdag, nee het is vrijdag. Wij hebben de hele tijd gedacht dat we een perfecte afsluiting van de vakantie zouden hebben maar helaas..... we zijn er wel heen gegaan maar het was zo druk dat we besloten een borrel op Rambuttri te halen. Effe balen en door.

Na een cocktail en toch weer 2 nieuwe kookboekjes met tuktuk en MRT naar Trainmarket Ratchada. Ook vorig jaar geweest maar toen regende het hard en veel. Eerst naar de 5e verdieping van de parkeergarage voor een overzicht van de markt. Alle kraampjes zijn verlicht en hebben een ander kleur dak. Mooi gezicht van boven af. Toen de markt op opzoek naar eten. Van kreeft tot garnaal.  Van lekker tot van alles. Beetje rondgelopen en toen terug naar hotel.

De beentjes zijn moe, de afgelopen dagen gemiddeld zo’n 19 km per dag gelopen. Maar we hebben een mooi vakantie gehad. Nog even genieten van Bangkok by Night en dan morgen naar huis. Naar Bam en Knox, die naar we begrepen ons misten maar wij hun ook.

ขอบคุณที่อ่านและพบกันครั้งหน้า

K̄hxbkhuṇ thī̀ x̀ān læa phb kạn khrậng h̄n̂ā

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ria Detische:
    1 november 2019
    Mooi verhaal. Wij wensen jullie alvast een goede vlucht. En een Fijne terug reis. Welkom in Nederland.
  2. Ramona:
    2 november 2019
    Heerlijke vakantie gehad zo te lezen. Top! Goede terug reis en tot over een weekje 😘