Dag 21: Laatste dag Koh Kood of is het Koh Kut?

4 november 2022 - Ko Kut, Thailand

Laatste dag En nee het is zeker niet Koh Kut geweest. Wat een heerlijke week hebben wij achter de rug. Weinig gedaan maar genoeg voor de herinneringen (gezien het aantal foto’s die we hebben gemaakt).

Vanochtend wederom rustig opgestart en besloten bij Sea Thru Beach Club een ontbijtje te nemen. Heerlijk op de scooter. Gewoon geweldig. Beetje steil omhoog dus ook weer naar beneden. Zonnetje, geen klagen zeg maar.

We kwamen aan en meteen kregen we de vraag of we gister bij Black Bananas waren geweest want daar was ene Nicole en ja op insta hadden ze gezien dat ik ook Nicole heet. Nee, it wasnt  me.

Nikki, de eigenaren heeft zelf brood gemaakt dus Tuna sandwich en ham/cheese sandwich besteld. En inderdaad, heerlijk even iets anders. Een lekker broodje. Alle menu’s zijn hier toch redelijk ingesteld op toeristen dus het echte Thaise eten is ver te zoeken.

Spullen op het strand en snorkel geleend en samen het water in. Het was wat bewolkt. Maar zicht was goed. Paar mooie scholen vis gezien. Diverse kleuren. Jeroen in zijn element en ik, ik moet altijd effe wennen maar ook ik genoot.

Boekje op strand en het werd wat bewolkter maar temperatuur is nog steeds aangenaam. Tja, weinig te melden. We besloten te lunchen bij Black Bananas. Een grappig tentje en zoals Nikki zei: een perfecte Thai Milk Tea. De smaak van de gerechten was inderdaad meer Thais maar de hoeveelheid. Ze zijn denk bang dat je verhongerd of zo. Kip in zoet zure saus, kokos soep met garnaal, 2 Thai tea Milk en 2 cola. 510 bath, ongeveer 14 euro.

Even heen en weer gereden daar verschillende supermarkten dicht waren. Laatste biertjes ingeslagen en de scooter ingeleverd. Neergeploft in de zitzakken en de laatste keer de zee in.

Toen we aankwamen werden we verrast met een bouwput van wat een zwembad moest worden. Nu na 1 week. Ze hebben er een mooi terras van gemaakt. En dag voor onze laatste dag.

Wederom naar The Beach gelopen dan weten we dat we in ieder geval dat er lekker eten.  Misschien hier zit de heremietkreeft er weer. Gisteren hebben we er uiteindelijk 3 gespot en een probeerde of zelfmoord gebleven of voelde zich een waaghals daar deze over rand richting zee of rots spring of viel. Nu langs de zee wachten op mij garnalen. Volgens mij weer Tiger prawns maar dan stukkie groter en naar ik mag aannemen vers gezien de dag prijs,.Ze liggen op de grill. En voor de oplettende kijker, het stukje vlees is niet van mij en de knakworst werd nettopositie de grill gegooid haha.

Morgen na het ontbijt, tas pakken en om 11.00 worden we opgehaald. Boot, bus en rond 20.00 in Bangkok. Kans dat er morgen een verslag verschijnt is dus klein.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    4 november 2022
    Time flys when your having fun
    Geniet nog even
    Xxxx
  2. Jornic:
    Komt goed Gina!!!! XXX
  3. Willem Krom:
    4 november 2022
    Weer erg mooie foto s Jeroen en Nicole genoten van het lezen
    Van het verhaal !
  4. Ria Detische:
    4 november 2022
    Goede reis morgen. Het was weer mooi jullie verhalen te lezen
  5. Klaas de Waal:
    4 november 2022
    Toch wel een pittoresk Thais eiland, nu nog erg rustig en meer op toeristen ingesteld die niet typisch Thais willen eten. Mooie vis gerechten en prachtige tiger prawns heb ik gezien. Jullie hebben weer een prachtige reiservaring in jullie geliefde Thailand op gedaan. Nu op naar de hoofdstad voor een gezellig Thais uitsmijtertje de komende dagen en dan rustig terug naar een zeer herfstig Nederland. De hoeveelheid water die er de laatste dagen is gevallen is beangstigend. Veel plezier in Bangkok nog de komende dagen.