Dag 22 & 23: Bangkok again!!!

6 november 2022 - Bangkok, Thailand

Toen we gisteren wakker werden was het bewolkt. Geen slechte dag om te vertrekken van Koh Kood. Jojo kwam ons nog bedanken voor de tollen en vliegtuigjes die hadden we aan Rong gegeven. Dan nog even een bodempje voor ontbijt en om 11.00 zaten we in de Songthaew. Een rit van een half uurtje met nog 8 andere toeristen en de bagage dus zat wat krap.

De boot daarentegen zat zeker niet vol en van de vorige keer geleerd ga niet onder de airco zitten. Aan wal liep alles soepel. Met treintje naar de bus. Daar ontvingen we lunch pakketje en rond 13.45 konden we de bus is. En ik….. ik sliep vervolgens al na 20 minuten en als bewijs had Jeroen de foto aan Limburg gestuurd. Tja, reispilletje en de stoel kon plat. Zoals altijd, op tijd wakker. 5 minuten voor de sanitaire stop.

De chauffeur had er zin in. Elk gaatje ongeacht welke baan werd benut en net als bij autoracen, zo laat mogelijk remmen. Eerder dan verwacht stonden we in de buurt van Kao Sao road. Tuk tuk en richting Pathumwan Princess Hotel. Zoals altijd sluiten we luxer af qua hotel. Lees, lekker bed en douche . De corner suite bevalt en zit vlakbij MBK winkelcentrum.

Deze heeft een foodcourt. Maar dan kon ons niet bekoren dus weer naar beneden. Of dicht, of geen bier, of duur (voor Thaise begrippen). Als je dan geen KFC of MacDonald wil dan maar een favoriet van vroeger. Het smaakte zoals ik had verwacht. Dit keer aan 2 genoeg. Bepaalde lezers weten meteen waar we zaten. Toch? Juist…. Taco Bell! Een aangename verandering zeg maar.

Boodschappen gehaald bij de rumoerige, chaotische 7eleven hier om de hoek. De rij van de kassa gaat voor de deur langs dus je hoort nu letterlijk de hele tijd dat bekende deuntje van de winkel. Douchen en lekker slapen in een niet hard bed.

Dit keer een zeer uitgebreid ontbijtbuffet waar de kaas ons best smaakte. Op ons gemak gedaan want ook vandaag wat bewolkt. Geeft dat? Nee, we gingen naar de winkelcentra. Eerst MBK, bekend om alles wat er echt uit ziet maar niet is. Veel van het zelfde. Ook een Don Don Donk shop. Een zeer grote  toko waar je oa. speelgoed of vissenogen kan kopen.

We liepen langs een pedicure en ik had mijn Nagels laten lakken maar zagen er niet meer zo mooi uit dus even een nieuw kleurtje erop. Ja, het wordt nog eens wat met mij. Jeroen zat ook wel lekker en liet zijn handen doen. Ook weer als nieuw. Met de BTS naar Central World. Groter en bekende merken maar op de bijna gekochte EarPods en een kookboek na niets van ons gading. Wij zijn niet van die shoppers op vakantie.

Met BTS en MRT naar Baan Ploen Dee. Ik had Chumpon al geappt of ze er was. Bij Hidden Bangkok Coffe een Thai Tea Milk en door gelopen naar het restaurant. Daar aangekomen waren we even vergeten dag op zondag het restaurant dicht is. De Bar is wel open. Chumpon en Vai hielpen ons wel even om via Grab onze favoriete Nam Tok Moo te bestellen. Pet Noi, niet te pittig en een Ped Ped (zeer pittig) papaya salade voor Chumpon. Waar we dit bestelde had geen Mango Sticky Rice maar dat werd door  Chumpon geregeld. Als alle restaurants uit die app in Nederland thuis bezorgen, kook je nooit meer. Voor een ongeveer 7,50 lekker zitten eten.

We belde Ohm met een vraag. Die melde meteen, ik ben zo bij jullie want jullie zijn in het restaurant. De tam tam had zij werk gedaan. Zoals het er nu uit ziet krijgen we toch wat mee van Loo Krathong Festival. Loi betekent letterlijk laten drijven en een Krathong is een vaartuigje van verscheidene materialen in de vorm van een lotusbloem en een bevat normaal gesproken een kaars, 3 wierookstaafjes en bloemen. Na het Thaise nieuwjaar (Songkran) is dit het meest populaire festival.

Het festival begint in de avond als er een volle maan, dit jaar 8 nov, de dag dat wij naar huis gaan.is (en vaak ook de avonden ervoor en erna). Men gelooft dat hoe langer de kaars blijft branden des te beter je geluk is in het komende jaar. Ohm regelt een taxi naar vliegveld.

Samen met Kitty, Chumpon en Big Friend (we weten ze naam niet meer) naar Wat Arun gelopen. Vooral Kitty vond dit leuk. Ze maakte non stop filmpjes en foto’s.

Bij Kratong festival laten ze kaarsjes, lampjes in de rivier om buddah te eren. Of te danken voor het goede leven. Vanuit hier met het pontje naar de overkant, tuk tuk die Leo Leo (snel snel) donders goed begreep. Stukje lopen en nu lekker op de kamer. De 15.000 stappen zijn behoorlijk gehaald vandaag.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    6 november 2022
    Taco Bell lekker. Ziet er weer goed uit
    Tuc tuc rijdt hard
  2. Klaas de Waal:
    7 november 2022
    Drukke maar toch prettige dagen met toch nog het juiste voedsel. Goed hotel is ook wat waard voordat je weer een lange vliegreis gaat maken. Geniet nog maar even van de laatste dagen in Bangkok.