Dag 24: Wandel dagje in Bangkok!

7 november 2022 - Bangkok, Thailand

Laatste volle dag is aangebroken. Op ons gemak ontbeten en verbaasd hoeveel men op een bord kan doen terwijl je zo vaak kan lopen als je wilt. Ook het thuisfront de felicitaties gestuurd, Lotte, Halpy Birthday!!!

De tuktuks stonden al klaar en de eerste dacht na uitgekomen te zijn op 100 bath en ik al in de tuktuk zat, om nog even een tussenstop te regelen. Als tuktuks stoppen bij een winkel voor maatpakken etc krijgen ze geld. Dit soort staan echt op de toeristisch plekken en gelukkig gebeurd het niet vaak dat ze ineens even willen stoppen. In dit geval, tuktuk uit en door.

De volgende kwam ons achterna en wilden ons wel naar Benjakiti Park brengen voor 150 bath. Voor ons gevoel reed hij om. Daar aangekomen op zoek naar het wandelpad Green Mile (niet te verwarren met de film). Of de tuktuk begreep ons niet of heeft ons gewoon ergens anders afgezet . We stonden niet bij Benjakiti volgens de vrouw aan wie we het vliegen, maar bij Benjachilly Park. Dus stukje lopen naar BTS en daar het wandelpad gevonden.

Bangkok Green Mile, een wandelpad langs enkele wijken die uitstralen hoe Bangkok was, terwijl de wolkenkrabbers op de achtergrond je eraan herinneren dat het nu een wereld stad is. Dwars door wat je een klein dorpje zou kunnen noemen, hebben ze dit pad op hoogte gemaakt en loopt van Benjakiti naar Lumpini park. Je loopt boven het gewone leven. Met links de 2 parken en rechts de hoge gebouwen. Apart om te zien.

We gingen even naar benden en dronken een biertje en colaatje. Een jongen kocht een biertje maar wilde dit wel in een tas. Een eekhoorn ging rap voor bij. De overbuurman was zijn kip aan het roken. De buurvrouw de was. En wij, waren de vreemde eend in de bijt haha. Een prettige sfeer.

Na de wandeling door Lumphini naar de metro. Het was benauwd, rond 35 graden met af en toe de zon. Besloten om even naar het hotel te gaan. Grab taxi geregeld voor 17.00 uur. Deze was precies oprijd en zette ons 20 min later af in China Town met rechts van het stuur zijn tel voor navigatie en rechts de iPad voor een tv programma. Alles kan.

Ohm had het gezegd. China Town is dicht op (deze) maandag. Internet meld China Town is altijd open. Nou, Ohm had gelijk. De meeste winkeltjes waren bezig met opruimen en gingen dicht. En de eet tentjes langs de weg? Vanavond niet. Een favoriet, Peper Kip, weet niet hoe het restaurant heet was open dus sloten we aan in de rij. Daarna nog wat dim sum en met metro en BTS terug naar Hotel.

Starbucks koffie en de laatste dag zit er op. Nou, eigenlijk nog niet helemaal. Morgen 13.00 uitchecken, dan even zwemmen en dan naar Baan Plee zodat we nog iets mee krijgen van Loi Krathong Festival. Dus als antwoord op de reacties. We genieten toch nog even verder.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    7 november 2022
    Geniet nog even, wat is het snel gegaan.
    We zien jullie weer snel
    Xxxx
  2. Bea:
    7 november 2022
    Was weer genieten van jullie verhalen. Bedankt !
    Geniet nog effe en alvast een fijne terugreis.
    Groetjes
    Ger en Bea.
  3. Klaas de Waal:
    7 november 2022
    Jongens, de foto's zijn het zelfde als toen ik voor de eerste keer in Bangkok en Singapour kwam in 1980 alleen herken ik niets meer van die geweldige mooie steden van toentertijd. Mijnzoon was er zo juist voor zijn werk en vroeg mij of ik op zijn foto's nog bekende zaken zag van toen ik er was. Ik ben er veel geweest tot 2000 maar kon nauwelijks nog iets ontdekken van toen. Ik hoop dat jullie de laatste dag met veel genoegen zullen ervaren want dit zijn zaken die waar je als je ouder wordt met veel genoegen aan terug denkt. Onthoudt dat. De plaatjes waren net als 40 tot 50 jaar terug net zo vertrouwd en houdt dit vast. Wij wensen jullie een rustige en ontspannen terugreis en happy landings in between. Groetje3s van Joke en Klaas.
  4. Corrie Jansen:
    7 november 2022
    Dat waren weer mooie verhalen en foto’s ,geniet nog even, en dan een goeie reis terug 🛩🛩 Gr Corrie
  5. Marian van Duijn:
    8 november 2022
    Wat een geweldige reis, geniet nog even!!
    Tot snel.
    X Marian