Dag 25: Bye Bangkok & Friends!!!

8 november 2022 - Bangkok, Thailand

En dan is toch echt de laatste dag aangebroken. Eerst de tas gepakt en vervolgens op ons gemak langs ontbijtbuffet en nog even MBK in. Jeroen hoopte een nog een t-shirt te scoren. Op de kamer. wederom op het gemak.

Tuktuk naar Central World. Jeroen wilde toch kijken voor EarPods. Gelukt. De route erheen en terug naar ingang was wel een uitdaging. Her is een winkelcentrum om te verdwalen. Bij MBK en snack gegeten. Zoals gewoonlijk wil Jeroen geen glas  bij zijn bier dit keer kreeg hij er een rietje voor terug. Ondertussen Grab besteld.

De chauffeur wist precies waar we moesten wezen dus werden voor de deur afgezet. Oma kwam ons tegemoet. Again? Jeroen zag alle tafels gedekt en vroeg of het druk was. Yes, al tables are full. Dus vroeg Jeroen waar we konden zitten. For you, we always have a table!  En na wat gepuzzel hadden ze een tafel en zaten we bij ons vertrouwde restaurant. De Chang werd ongevraagd neergezet net als de Nam Tok Moo. En ja, dit is de lekkerste Nam Tok Moo. Later kregen we nog watermeloen en ananas met Chili suiker van Ohm, ook lekker.

Sky kwam naar me toe en melde 20.30 taxi. Ik: hoe weet jij dat? Ohm had haar geappt dus ook dat is geregeld. Kitty zei gedag en ook de anderen. We zijn best wel ingeburgerd. Dat we terug komen staat vast tot vooral groot genoegen van Chumpon. Zij bracht nog een kaarsje welke we zo op de rivier kunnen laten varen. Te mooi eigenlijk om dat te doen. Is op zich een mooi souveniertje maar dat is niet het idee achter Loi Krathong.

We zaten lekker op een kleinigheidje na… een liedje over dit festival staat op repeat. Ik denk dat we het na kunnen zingen op weg naar het vliegveld. Uiteindelijk kregen we live muziek.

Nog de laatste Laab en Nam Tok Moo zitten genieten. Een kaarsje in de rivier gezet. Nog een uurtje en dan gedag zeggen, taxi in en naar vliegveld.

De vakantie was top! Afwisselend van stad tot platteland, van tuktuk tot fiets, van strand tot nieuwe mensen/vrienden ontmoeten.

Er zijn mensen die Bangkok niet leuk vinden, vies vinden, wij niet. Het is een wereldstad waarbinnen het normale leven gewoon doorgaat. En na wederom in totaal meer dan een week in Bangkok te zijn geweest is de vraag: Hebben we alles afgestreept? Nee!

Monk Bowl alley, Jood Affairs (night\food market), restaurant van Mark Wiens, de boot taxi op de kleine rivier en zonsondergang bij Wat Saket staan nog op het lijstje. Bangkok ziet ons nog wel een keer. Die laatste kon niet ivm met de zon die zich vandaag pas weer liet zien.

Bedankt voor alle reacties. Altijd leuk om te lezen. Sujonno en papa en mama nogmaals bedankt voor het oppassen op Yindee en Knox. Straks 00.30 uur vliegen. En 11 uur later op Schiphol. Tijd genoeg om alles even de revue te laten passeren, van deze heerlijke, geweldige vakantie. En 2023 …… we dromen verder!

จนกว่าจะถึงครั้งต่อไป

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    8 november 2022
    Bedankt voor al jullie boeiende vakantie verhalen en de prachtige foto's.
    Nee, Bangkok is geen vieze stad maar een mooie interessante wereldstad met de prachtigste plekken. Wij wensen jullie een goede terugvlucht en tot ziens in Hoofddorp. Groet van Joke en Klaas.
  2. Ramona:
    8 november 2022
    Hey toppers. Het was iedere keer weer opnieuw te lezen dat jullie genoten. Goede reis terug en hopelijk tot snel. Dikke 😘
  3. Olaf Gina Femke:
    8 november 2022
    Heerlijk weer om jullie blije gezichten te zien als jullie daar zijn en mee te mogen lezen met de verhalen.
    Mooie foto,s van nieuwe vrienden en mensen uit Bangkok
    Weer een mooie ervaring rijker en making A memory.
    Xxxx tot snel