Dag 4 & 5: Van Phytagorion naar Kambos

27 september 2021 - Pythagoreio, Griekenland

Vamos! Moet de autoverhuur gedacht hebben. Jeroen stapte net onder de douche en toen was daar onze huurauto al. 3 kwartier te vroeg. Zo konden we op tijd de weg op.

We reden richting Kambos maar bij een kruising gingen we al verkeerd en hebben we een rondje langs paar kleine dorpjes door binnenland gereden. Denk wel dat als we ooit hier weer komen niet meer verkeerd rijden. We zijn Tom Tom streetview 2 x tegengekomen.

Voor de oplettende kijker, gister was het strand en strand en strand en…. Niets te melden dus gaan we verder met vandaag.

De weg bracht ons omhoog en zo hadden we een goed overzicht over dit deel van het eiland. Een paar mooie uitzichten gezien. Ook van het vliegveld en de in onze ogen korte landingsbaan. Ergens in de bergen even wat gedronken. Colaatje, zou mijn Oma zeggen. Klopt. De eerdergenoemde landingsbaan is denk het enige rechte stuk weg op dit eiland. Morgen ouderwets de wagenziek bandjes mee.

Na dit toch mooie rondje verder omhoog om uiteindelijk ook weer naar beneden te rijden. Jeroen was in zijn element. Hij vond die haarspeldbochten best leuk. Tenzij ineens een auto van de ander kant kwam.

Eenmaal weer beneden reden we richting Kambos. Ik verwachten paar mooie strandjes maar het zag eruit als een toeristisch plaatsje dat redelijk verlaten is. Rechts, restaurants, souvenirs winkeltjes en links restaurants met strandbedjes. Het straalde niet echt wat uit. Wel heerlijk gegeten. Makreel, Garnaal, ansjovis, feta in bladerdeeg en brood met pittige cheese. Allemaal kleine gerechtjes. We hadden wel ongeveer 20 tafelgasten om ons heen. De musjes hier deinsde nergens voor terug.

De auto in en richting Pythagorion en de supermarkt. Om vervolgens lekker bij het zwembad te relaxen.

En nu zitten we bij Ev Zin, een leuke bar net buiten de haven met een eigenaar die zo John Cleese kan vervangen in Fawlty Towers. Vanaf de eerste avond is het hier gezellig en hij heeft humor. Kan de anekdotes wel op tikken maar die zijn van de categorie: “Je had er bij moeten zijn”. Laat ik het zo zeggen hij is nu al 4 avonden bezig ons te overtuigen dat hij een bekende voetballer was. Deze humor, de lekkere cocktails en de heerlijke muziek maakt dat we hier elke avond weer neer ploffen. Ook al was de bananen pancake van gister geweldig, weet ik dat we straks een pita gyros scoren voor we de taxi ingaan. En dat laatste doet me denken aan zo’n 25 jaar geleden. Na het stappen een pita gyros …. Alleen anno 2021 is dat iets vroeger op avond en met iets minder alcohol….. hoewel de avond is nog vroeg.

Groetjes Jeroen en Nicole

PS. Sujonno: is Anita ook akkoord? Dan gaat mini Knox de tas in.

1. Willem Krom:
    27 september 2021
    Leuk reisverslag en mooie foto,s !
  2. Adrie Gorthuis:
    27 september 2021
    VEEL PLEZIER GR;A3 & S10.
  3. Guido en Cynthia:
    28 september 2021