Dag 8 & 9: Koh Chang, Beach & Relax

20 oktober 2019 - Koh Chang, Thailand

Gisteren wederom een reisdag. Maar, dit keer naar ons  onderkomen voor de volgende 5 nachten. Vroeg wakker (6.00 uit) want we hadden een taxi geregeld richting Koh Chang. Uitchecken en naar beneden om op onze chauffeur te wachten. Na een kwartiertje toch maar gebeld, want normaal is 12 Go Asia altijd op tijd. Bank, onze chauffeur, nam op en zei dat bij in de lobby was. Hij had op de 3e verdieping van de parkeergarage geparkeerd en is toen naar de lobby op de 12e gegaan. Ja, dan sta je op elkaar te wachten. Dus als er in de voucher staat: The driver will wait for you in de lobby, dan wacht je dus in de lobby!!!

We vroegen of de radio aan kon en na een half uurtje (ik vond dat nog lang duren), vroeg Jeroen of hij zijn telefoon kon verbindend met Bluetooth. Spotify en onze afspeellijsten aan. Bank vond Jeroen een Good DJ, waarschijnlijk omdat Jeroen ook de Thaise top 40 afspeelde. Thaise Rap is ... apart.

Met een paar tussenstops voor koffie en wat eten waren we in een kleine 5 uur bij de pier. Bank kocht de kaartjes voor de veerboot. Een overtocht van zo’n 45 minuten voor 80 Bath pp en 60 Bath voor de auto. De veerboot zelf gaf je geen stuiver. Koh Chang is het op een na grootste eiland van Thailand. We moesten nog 45 minuten met de auto en toen waren we bij Sea View Koh Chang.

De eerste indruk is geweldig. Het resort ligt midden in een regenwoud tegen een berg op. We werden keurig naar onze kamer gebracht op het hoogste plateau. We hebben een geweldige kamer tegen een leuke prijs kunnen boeken. Ruim, luxe, mooi en geweldig uitzicht. Op het balkon wel oppassen voor de apen. We zijn benieuwd.

Het resort is dus berg op. Maar, echt lopen hoef niet. Vanaf strand tot plateau 4 rijd een kabelbaantje. Erg prettig. Rest van de middag lekker rustig aangedaan en shuttle naar Kae Bae genomen, dichtstbijzijnde dorpje. De was weggebracht, iets gegeten, boodschappen gedaan en lekker relaxed. De 2 dagen jungle en de korte nachten hakken erin.

Vanochtend wakker door het onweer en een regenbui. Daar hadden de apen geen boodschap aan. Met een bakkie koffie op het balkon van de baldadige aapjes zitten genieten. Her leek of het bos stuk moest, zo ruw zaten ze in de bomen. Ze sprongen van boom naar boom. Zo leuk om te zien (zie filmpje).

Het ontbijtbuffet is er een met een hoofdletter. Diverse soorten brood, beleg, zoetige broodjes fruit, noodles, rijst, hard of zachtgekookt ei of geklutst, etc etc. Nee, dat was prima verzorgd. En toen was het tijd voor het strand.

We zijn naar beneden gelopen. Best oppassen ivm de gladheid door de regen. Wat is het mooi hier. En dat kan alleen maar mooier worden daar het een bewolkte dag was vandaag. Qua temperatuur prima. Neemt niet weg dat het heerlijk vertoeven was op het strand en later bij het zwembad. Een heerlijke relax dag !!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole