Dag 5: Koh Samet, Rekax Modus On!

12 februari 2018 - Koh Samet, Thailand

Vanochtend de tassen ingepakt en vroeg de tuk tuk naar Kao Sao Road. Bij de McDonald zouden we door 12goAsia worden opgepikt. We waren redelijk op tijd ter plaatsen.

Zoals Wendy als reactie gaf: ik lees nog geen relax dag. Klopt, en dat merk k in iedergeval aan mijn lichaam. Ik kan niet wat ik zou willen dus pas op de plaats. Jeroen helpt mij daar aan herinneren. Zeker nu ik met een behoorlijke keelpijn ben opgestaan. Qua stem is het redelijk rustig, zeg maar. Ook Jeroen moet een beetje opletten. We merken dat we moe zijn. De bus vanochtend bracht ons naar Koh Samet. Een klein eiland waar weinig te beleven is dus: Relax modus gaat aan.

Voordat iedereen goed wel in de bus zat waren we een half uur verder. Ach we hebben de tijd. En zoals zo vaak in een bus: we waren Bangkok nog niet uit en ik sliep al. Rond half 11 een pitstop. Even wat gegeten en door.

Tegen 12.30 overstappen op een taxi. Die maar bleef bellen en het enige wat we hoorde was U Turn. Wat bleek hij had andere toeristen voor ... ander eiland mee moeten nemen dus rondje van de zaak. Raar, want deze chauffeur liep ook bij de boot. Gevalletje moeilijk doen als het makkelijk kan.

De boot was behoorlijk vol. Niet alleen met toeristen maar ook de halve markt moest mee. Onze tassen werden boven op gegooid. Net als de lekkende zakken met vis..... maar de tassen kwamen droog uit de boot. Entree fee betalen, Koh Samet is een Natuurpark. 200 Bath pp. Prima, taxi in en door naar resort en om 15.30 zaten we met onze voetjes in het zand. Lekker iets gegeten en toen ogen dicht. Eerste indruk, leuke kamer, strand voor de deur en water is van prima temperatuur.

Mijn lichaam wil wel maar kan niet. Bijv, Bij het uitstappen bij de boot. Ze willen me helpen (lijk immers een oude vrouw die niet weet hoe ze een boot uit komt) maar als ze dan aan mijn arm trekken om op de kade te trekken..... nee, niet leuk. Strepsils helpen een beetje maar mijn lichaam vraagt om de relax modus.

Dus besloten morgen niets te doen. Nieuw reisverslag? Ik denk over 2 dagen want ja, als je niets doet wat valt er dan op te schrijven?

Vanaf nu: Relax Modus On!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    12 februari 2018
    Inderdaad nu de relax modus, maar kijk wat je allemaal al hebt mogen doen. Gaaf hoor allemaal.
    Wij genieten ook mee. Nu schelpen zoeken zegt Femke, hahahahah
  2. Eric spreeuw:
    12 februari 2018
    ZIET ER WEER LEUK UIT MOOI WEER.... WAT WIL EEN MENS NOG MEER .NOU GENIET...EN RELAX 😅😅😅😅😅😅😅
  3. Petra:
    12 februari 2018
    Rustig aan ,daar het is vakantie
  4. Anita en Gert-Jan:
    12 februari 2018
    Groot gelijk.....naar je lichaam luisteren, dat zul je vast wel geleerd hebben dit jaar.
  5. Corina:
    12 februari 2018
    Heel verstandig! Even rust pakken, genieten van elkaar en de mooie omgeving. XX
  6. Ferry.:
    13 februari 2018