Dag 7: Vandaag ging uiteindelijk best vlot
11 april 2026 - Yangshuo, China
Een verloren relax dag of en relaxte verloren dag? Het is maar net hoe je het leest. Wees gerust, het is helemaal goed gekomen.
Beiden doorgeslapen en voor vakantie begrippen waren we laat wakker (tegen half 10). Dan maar op ons gemak voorbereiden op deze dag. Op internet hadden we pier gevonden voor de bamboe bootjes. Een pier die volgens de berichten op internet rustiger zou zijn met toeristen. Nou, nee dus. Tickets waren voor de hele dag al uitverkocht. Als er al kaartje vrij kwamen was dat pas als alle verkochten kaartjes op de boot zijn geweest.
Oké, geen probleem gaan we gewoon naar de volgende pier. Didi is zo geboekt en wederom kleine 20 minuten later zagen we weer heel veel bootjes. Maar ook hier: Sale stopped!!! Yangshuo is erg toeristisch maar veel te doen, nee ook weer niet.
Onder het mom 3 x is scheepsrecht gaan we naar de pier van gisteren voor die gemotoriseerde bootjes. Didi in en op gegeven moment zagen we de roze panter weer en kwamen we erachter dat we het Chinese adres van het hotel hadden ingevuld ipv de pier.
Dan maar iets eten in het hotel. Tot nu toe valt het eten wat tegen. Niet dat we verhongeren en er zitten ook lekkere dingen tussen maar toch. We zijn denk wat verwend met ander Aziatisch eten. De Beijing noodles hebben we nog wel in het vooruitschiet.
Op de hotel kamer paar potjes regenwormen gespeeld. De winnaar mag geen naam hebben, maar ik was het niet. Laten we beneden den vragen of ze kunnen bellen of er inmiddels kaartjes vrij zijn gekomen.
3 aardige receptionisten wilde ons alleen of gezamenlijk wel helpen. Alledrie op hun telefoon om ons te helpen. Nee, Jima pier geen kaartjes maar wel een andere. Nog even wat selfies op alle telefoons en toen konden we ons tas halen en Didi bestellen.
En jawel, we konden mee. Beiden op een eigen vlot. Warm, rustig (mits de bestuurders niet over en weer communiceren). 4 x van een soort dijkje af. Mooie omgeving en een leuk ritje. Terug naar hotel.
De foto’s gedaan en het verslag om straks weer naar Weststreet te gaan.
Al met al geen verloren dag maar zeker relaxed.Morgen zal anders zijn, we worden om 9 uur opgehaald voor een dagtocht in en rond om Yangshuo. Zowel op de fiets als met de auto richting Xingping. Ben benieuwd.
Groetjes Jeroen en Nicole
Voor de liefhebber, filmpjes zijn ook gelukt vandaag.


- Ramona: Wat een plaatje
- Gonnij: Enig die pocho’s
- Eric Spreeuw: Mooie stad he wij zijn er…
- Gonnij: Wat een belevenis die muur
- Robbie Tol: Weer een mooi herinnering…
Alle reacties »