Dag 12: Back in Bangkok!!!

23 april 2024 - Bangkok, Thailand

De vlucht van Busan naar Bangkok? Een slechte vlucht. Veel turbulentie en men wilde dat we vast wennen aan temperatuur in Bangkok. Bloedje heet. Sommige zaten gewoon met hun winterjas in het vliegtuig. 5,5 uur en dan landen op Polderbaan 2.0. De douane ging snel.

In mijn paspoort koos ze een blz waar aan beiden kanten al 5 stempels stonden van Immigration Thailand. Toen ze stempel 6 neer had gezet, keek ze mijn aan en vroeg: En spreek je al Thais? Ik ben met kleine woordjes begonnen en gedurende de dag zijn er een paar (lees niet meer dan 3) voorbij gekomen die ik herkende.

Preecha stond ons keurig op te wachten en bracht ons naar zo als hij het noemde Ice Hotel. We slapen weer boven de ijssalon Priscilla. De code werkte en zo stapte we rond 00.45 de kamer binnen.

We werden hartelijk verwelkomd met bloemen van Chom een een leuk fotolijstje met Knox en Yindee. Echt lief. En ja, er stond bier koud. Tevens lagen er lagen 2 limoenen….? We hebben toch echt Schweppes Manao besteld. (Manao is Limoen). Alleen Jeroen had alleen Manao geappt en niet Schweppes. Toch maar even naar de 7eleven gelopen. Konden we meteen koffie kopen.

Heerlijk bedje en de airco deed zijn werk.

Chom was al vroeg op de app. En voor haar dienst zijn we Thai Milk Tea gaan drinken en een rondje over Wang Lang market. Nog een kleine ventilator gescoord. Dat is wel nodig. Het is echt warm. Dus wederom, mijn rode wangen op de foto’s komt door de hitte.

Bij Baan Plee de eerste Laab gegeten. Heerlijk!!! Grab besteld en richting Central World. Vraag niet waarom, Maar ik wilde een nieuwe rijstkoker. Heb er een paar gezien maar waarom eigenlijk? Nog steeds geen idee.Dus niet gedaan en anders zijn we hier weer in november.

We namen een tuktuk naar Rambuttri. Normaal bied een ritje met de tuktuk wat verkoeling. Nu leek het of we midden in een föhn zaten.

Eerst wat drinken en vervolgens een voeten massage van een uur. Ik heb even geslapen. Bij ons favoriete terrasje op Rambuttri neergestreken voor wat drinken en een snack. En toen met de Ferry naar de overkant en terug naar de kamer. Was in de machine en richting Baan Plee.

Daar zagen we weer een paar bekend. Zo ook Sky die voor ons de taxi voor morgen heeft geregeld naar Floating Market. En de contactpersoon is voor de airbnb. Ze kwam gezellig bij ons zitten. Liet foto’s van haar eekhoorns zien, die ze als huisdier heeft. De ene heeft ze gered, de ander gekocht de markt. Dat kan gewoon. Ze moest stoppen want ze had een meeting. Online, en Ohm moest even nadenken wie de meeting verstoorde. Misschien zien we hem van de week nog.

Ook Jeff was onderweg en na zijn laatste tour schoof ook Yotin aan. Wat eten besteld en gezellig zitten praten over van alles.

Temperatuur is niet echt minder geworden maar eerste dag terug in Bangkok: Heerlijk!!!

Onder het mom Learn Everyday: Mai Tim Flang = Tandenstoker.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    23 april 2024
    Jullie zijn weer thuis. Heerlijk geniet ervan. Kijken uit naar november. Groetjes de andere helft van de bende 😘😊😉
  2. Jornic:
    25 april 2024
    Ja net als Barcelona voor jullie. Ze zeiden hier ook: Welcome in your second home 😂

Jouw reactie