Dag 13: Railway & Floating Market

24 april 2024 - Bangkok, Thailand

Chom heeft 2 dagen vrij en gaat met ons op pad. Ze wilde graag naar De Railway Market. Zo gezegd zo gepland. Sky had de taxi voor vandaag geregeld en deze kwam ons 09.15 ophalen. Eerst naar de markt waar de trein langs de stalletjes rijd en daarna de Floating market. Hier waren we 8 jaar geleden ook.

De korte samenvatting is, dat er niets is veranderd en (nog steeds) zeer toeristisch! Niet alleen qua drukte maar ook qua prijs (de boot bij de floating market).

Goed we waren op tijd voor de trein. De Maeklong Railway Market

is een van de grootste markten voor verse zeevruchten in Thailand. Ik vond het meevallen of we hebben niet alles gezien. De markt ligt op het spoor van de Maeklong Railway. Wanneer er een trein nadert, worden de luifels en winkelpuien van de rails gehaald en de luifels gaan weer terug zodra de trein is gepasseerd.

Voor 20 bath een stoeltje gepakt zodat we enigszins goed zicht hadden. En daarna terug naar de taxi en op weg naar de floating market. Toch maar de boot betaald ook al was deze duur. Ze weten gewoon dat er toeristen op deze markt afkomen. Allemaal dezelfde kraampjes zowel eten als producten. Een schilderijtje van een tuktuk waarvan ik dacht, das leuk een vierluik boven de koelkast en iets kleiner als een A5’je, kost 3000 bath. Omgerekend euro 75,00!!! En dan vinden ze het raar dat we niets kochten. Toen we even uit de boot een rondje lopen kwamen we een groter, mooier schilderij tegen en na een onderhandeling ging deze mee naar huis voor euro 25,00. Nu alleen nog even bedenken hoe deze mee terug gaat.

Gevalletje “,Been there done that”. Echt, een derde keer zullen ze ons daar niet zien.

Tegen 15.00 terug bij Baan Plee. Klein bordje Fried Rice. Zo simpel, maar zo lekker. Toen nog een ijsje bij Priscilla. Ze wilde graag foto’s zien van Knox en Yindee. Deze worden thuis goed verzorgd door de buurtjes en papa en mama. Relax op de kamer.

Tegen 18.30 kwam Chom onze kant op en zijn we naar Wat Arun gelopen. Dit blijft voor ons een van de mooiste tempels in Bangkok. Zeker nu deze gerestaureerd is en niet meer in de steigers staat.

Voor 5 bath (euro o,12) pondje naar de overkant en naar The Deck gelopen. Om 19.00, in 32 graden en uitzicht op Wat Arun lekker wat gedronken en met thuisfront (de bende nam niet op) gefacetimed.

Tuktuk naar Rambuttri, heerlijk gegeten en wat gedronken en taxi terug naar de andere kant van de rivier.

Heerlijke warme dag!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    24 april 2024
    Jammer dat ik er niet was, Olaf vond het leuk om jullie even te zien daar in Bangkok, Enjoy
  2. Jornic:
    25 april 2024
    Ja dat was jammer. Jullie lekker aan het aftellen!!!

Jouw reactie