Dag 15: Suriya Coffee, Wat Paknam, China Town & Goodbye to Friends

26 april 2024 - Bangkok, Thailand

De wekker stond vroeg. Het is immers vakantie haha. We wilde koffie drinken in Talud Plu. Suriya Coffee is open vanaf 6 tot 11 en rond die tijd is de lokale markt ook levendig. Zo zaten we rond 07.30 uur in een taxi.

De markt was in volle gang. Blijft apart om de kip, de varkens etc gewoon open en bloot op de marktkramen te zien liggen. Geen vlieg te zien. Ieder zijn eigen bedrijfje. De een zit papaya te schillen de ander staat de varkenshuid te snijden zodat dat gefrituurd kan worden.

Suriya Coffee is een leuk klein plekje waar uitzicht heeft op Wat Paknam. Zie voor eerder verslagen wat de betekenis is. Dit jaar kregen we een andere uitleg van Ohm. Men was het niet niet eens met de bouw. Waarom? Nu ziet ook de lokale bevolking dat deze nieuwe landmark ook geld in het laadje brengt. Het trekt toeristen. Menig vaart er nu wel blij mee.

Bij Suriya Chinese lekkernij besteld of zoals Jeroen zegt een Nederlandse oliebol. Thai Milk Tea er naast. Lekker. We kwamen aan de praat met de eigenaar. En ja, hij wist wie ik was en hij zocht mij meteen op insta.  Of ik het ook wilde proberen? Ze gieten hier de koffie en de thee over van pot naar pot. Oké, …. Als het lukt te uploaden, zie filmpje. Laat ik het zo zeggen, ik ben niet aangenomen.

Even zitten kletsen hoe deze plek nu door meerdere toeristen en de fiets tours wordt gevonden. Mede door The Roaming Cook (Gary Butler) die dit op de kaart heeft gezet. De kracht van social media is groot. T-shirt gekocht en doorgelopen naar Wat Paknam. Heerlijk langs het normale leven van Bangkok. We kunnen hier zo van genieten. Alleen de hitte is echt absurd. Nog nooit zo warm geweest.

Tuktuk gevonden en door naar China Town. De winkeltjes in de smalle straatjes hebben airco dus het was eigenlijk best aangenaam om daar te lopen. Nog wat dingetjes gekocht. Doorgelopen naar Laoteng voor Dim Sum!!!!

Met netvlies pondje naar de overkant en vlak bij wat Arun nog maar een massage genomen. Door de hitte geen zin om nog ergens heen te gaan. Behalve dan wat drinken bij Baan Plern. Ohm was er en ook Sky. We hadden een eekhoorn (Puch beestje) gevonden en gaven dit voor alles wat ze heeft gedaan voor ons. Beetje kletsen, beetje verslag al doen. Chom heeft nog chilli en geroosterde rijst korrels voorbij de Laab, op de markt gehaald voor ons. Zo lief. Leuke dagen met haar gehad. Jammer dat Jessy ziek was. Bij Priscilla moesten we even Ijsbier proeven. Jeroen vond het best lekker.

Grab besteld om naar Ann Guay te gaan. De oplettende lezer zal wel denken: waar blijft the running egg? Geloof me, deze slaan we echt niet over. Ook hier werden we hartelijk verwelkomd. Tom was er. Ann niet die had een vrije dag. We bestelde en wederom lekker!!!! In november gaan we met de bende naar Thailand kunnen we eindelijk iemand laten mee genieten. Toch Remy & Ramona?

Ineens stond Ann naast me. Tom had haar gebeld en ze is meteen gaan rijden. Zo leuk. Oi (dat is haar naam) wilde met ons op de foto maar durfde het niet te vragen. We gaven haar ook een polaroid. Helemaal blij. En toen stond Ap ineens naast ons. Gebeld door Ann. En wat een verschil met 5 maanden geleden. Zag er beter uit, was zelfverzekerd en zijn Engels…. Met sprongen vooruit. Afgelopen november kon hij niet mee praten en nu. Hij oefent elke dag.

Zo werd het een gezellig boel. En ja, volgend keer melden we van te voren dat we langs komen.

Iedereen stond buiten toen we de tuktuk in gingen richting Rambuttri. Nog een afzakkertje. Morgen vliegen we naar huis na een iets andere vakantie als anders. Nieuwe indrukken, nieuwe plaatsen en toch als van ouds.

เจอกันคราวหน้า

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    26 april 2024
    Prettige terugvlucht en misschien zien we elkaar nog op Schiphol.
  2. Jornic:
    27 april 2024
    Wie weet op Schiphol! Jullie alvast ook een fijne vakantie!!!!
  3. Bea:
    26 april 2024
    Fijne terugreis en bedankt voor de leuke reisverslagen. Groetjes Ger en Bea.
  4. Jornic:
    Dank jullie wel!!!
  5. Ramona:
    27 april 2024
    Ja we zijn heel benieuwd en kunnen niet wachten 😊😘
  6. Gonnij:
    27 april 2024
    Fijne vlucht en de katten zullen blij zijn

Jouw reactie