Dag 11: X The Sky op de laatste dag in Busan / Zuid Korea

22 april 2024 - Busan, Zuid-Korea

Jeroen voelde zich vanochtend beter als gisterenavond. Net als het weer. Rustig de tassen gepakt. Ja, 2 want bij Jinair mag je Max 15 kg ruimbagage en wij hebben 19. Het is gelukt.

Eerst de Busan X the Sky toren bezocht. Wat de X betekende, dat muntje viel wat laat. Dit gebouw (411,6 m)  is het hoogste gebouw in Busan en het op een na hoogste gebouw in Korea. dat is Lotte World Tower (555,7 m) in Seoul.

Binnen 56 seconden stonden we op de 100e verdieping en wat een uitzicht. Busan ligt op heuvels en dat was goed te zien. Hoeveel flatgebouwen zie je? We denken dat 90% een helikopter platform boven op het dak heeft. Blij dat we toch zijn gegaan. Wat een stad.

Op verdieping 98 zit de hoogste Starbucks van Korea. Echter, als je dit anders indeelt kun je koffie drinken met een view. Maar dat was het niet dus weer naar de beneden. Daar maar een andere Starbucks opgezocht voor een klein ontbijtje.

Vanuit hier nog even naar de Art Box. Die winkel waar je veel ziet waar je niets aan hebt en toch wilt kopen. Dit keer met lege handen naar buiten.

We liepen naar de Tradition market van Haeundae. Een klein straatje met eet tentjes en kleine winkeltjes. De laatste souveniertjes gekocht,althans niet voor ons zelf haha.

Doorgelopen naar het BBQ restaurant van afgelopen zaterdag. De laatste BBQ in Zuid Korea. Wederom lekker maar qua smaak. Steeds hetzelfde hoewel het vlees echt mals is. Niet dat we nu een bruine boterham met kaas willen, maar de Aziatische smaken straks in Bangkok ….. water loopt me in de mond.

Rustig terug gelopen naar hotel. Tassen gepakt, taxi laten bellen en richting airport.

Rustig de rij in. Ze begonnen vroeg met inchecken. Online kon niet ivm onze nationaliteit. Met Boardingpass naar loket 2 want op de boardingpass staat Jeroen en hij heet Jeroen Johannes Cornelis en dat had ze er tussen geschreven en bij loket 2 ging nog iemand dat controleren afhalen zijn paspoort en kreeg Jeroen een stempel en konden naar de douane.

Deze vonden de magneetjes, onze huissleutel in de zijkant van het koffertje alsmede 2 pakjes stroopwafels interessant dus alles ging nog een keer door de scan.

Zuid Korea was apart maar blij dat we het hebben gezien. Het zal niet snel weer op het programma staan maat er nooit meer komen, zeg nooit, nooit. Dat kunnen we niet zeggen van Thailand. Terwijl ik dit schrijven zitten we te wachten op nee vlucht naar Bangkok. Van taxi naar biertje, nog geen uur. 18.00 boarden en dan landen we 22.00 nieuwe tijd in Bangkok. Tijdverschil gaat van 7 naar 5 uur. Temperatuur van 15 naar 40. Je kan het slechter treffen!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    22 april 2024
    Op naar Bangkok, lekker warm.
  2. Jornic:
    23 april 2024
    Een sauna maar we weer soort van thuis Hahaha.

Jouw reactie