Dag 13: Reisdag naar Kandy

30 oktober 2025 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag een reisdag of rustdag? Dat eerste.Geen spierpijn of zo dus gaan we richting Kandy.

Maar niet voordat we een ontbijtje hebben gehad. Gisteren niet alleen de tijd gemeld maar ook dat we van alles de helft willen, behalve de toast. U snapt de uitkomst? Toast was minder en de rest……

Soms hoor je de melodie van Beethovens "Für Elise". Dit is een signaal voor de komst van de Choon Paan-man, een mobiele bakkerij die door de wijken rijdt in een tuktuk of busje. Zie filmpje, waar Jeroen op het eind wordt gebeld door de chauffeur met de melding  dat hij er is.

Dit keer een minivan via de app Pick Me besteld en mini is mini. En zo gingen we op weg naar Kandy. Deze keer maar 2,5 uur onderweg geweest maar leve de reispilletjes. Ik moest echt denken aan mijn oma die altijd meteen zag dat ik wagenziek was en meteen een 7-upje pakte. Een goed glas cola deed wonderen.

Onze hotel is prima en mooi.Straalt rust uit. Alleen was ik de weg … naar boven vergeten. Een tuktuk zal het kunnen, als je het gewend bent. Deze minivan niet. Dat werd lopen.Er kwamen al 2 jongens aangelopen voor de bagage. Maar na gisteren wordt dit nog even de beentjes testen..

We zijn via het meer naar het centrum gelopen.  Niet voor de was. Die hebben we gisteren laten doen door de Homestay en die ruikt nu net zo lekker als hun handdoeken. Jeroen wilde zijn baard laten trimmen. 2 kappers gevonden waar de eerste een wachttijd had van 1 uur. Maar voor beiden geldt: Steegje in en trap naar de eerste verdieping. Zo’n steegje dat je hoopt dat, mocht je in de verkeerde kamer beland, Kees van der Spek om de hoek staat om je te reden. Voor nog euro 1,5 is zijn baard weer in orde.

Beetje rondgelopen en belanden bij Royal Bar. Een van de oudste tavern’s in de stad. Sommige gebouwen doen Engels aan. Zo ook deze bar. 

We zaten op het balkon met uitzicht op betaald parkeren op zijn Sri Lankaaans. Mannetje loopt op en neer om auto’s en tuktuks of te verplaatsen of geld in ontvangst te nemen.

Besloten een tuktuk terug naar hotel en te relaxen. ‘s Avonds bestellen we een tuktuk via Pick Me. De eerste appt dat hij geen benzine heeft en ineens staat dat een ander die i.p.v. 200, 800 Rupi vroeg voor de rit. Dat ging hem niet worden. Waarschijnlijk een spelletje of zo. Er kwam een andere aangelopen en die wilde ons wel brengen voor 300 (nog geen euro). 

Kurumbunkz Rooftop bar. Gezellig met alle lichtjes en prima eten. Als je ergens instapt kan je eigen meteen een paar vragen beantwoorden: We komen uit Nederland. Ja, we verblijven x weken in Sri Lanka. Ja, we hebben al een tour voor morgen. Gewoon blijven lachen. Ze bedoelen het goed.

Straks lekker slapen en morgen een dag tour in en om Kandy!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s