Dag 12: Jaws deel 1 tm 3 en een schildpad

19 februari 2018 - Koh Tao, Thailand

Plan de campagne? Het zag er bewolkt uit ‘s ochtends vroeg. Jeroen stelde voor om eerst te gaan snorkelen en na een relax ochtendje lagen we om effe na 9 uur in het water. Temperatuur nog steeds aangenaam. Het water was verfrissend.

Jeroen had opdracht om bij mij in de buurt te blijven daar ik bij het aandoen van de vinnen al in een kleine school vissen stond. Het water was helder en de ene mooie vis na de andere mooie vis kwam langs. Ik werd steeds meer ontspannender Totdat: ..... juist, shark!!! Jeroen gemeld dat hij eerst foto’s moet maken ipv op mijn spartelende bewegingen te reageren.

En toen weer een. De bekende melodie van  de films kwam meteen boven. Groot, eng, ... groot, apart!. De foto’s zijn toch goed gelukt ondanks het feit dat ik bij Jeroen aan zijn broek hing . Even later zagen we er weer een of was het dezelfde? Geen idee, maakt mij niet uit, wederom .... adem in wat niet handig is als je met je kop onderwater ligt en vervolgens moet hoesten. Want dan ben je hoestend boven water en waar is die haai dan? Mochten ze nog een remake van Jaws willen maken, ik houd me aanbevolen voor het gedeelte vrouw schrikt van haai.

Goed, rust in de tent en door snorkelen. Wat een mooie onderwaterwereld die werd opgeschrikt door een regenbuitje. In de regen naar onze “villa” en lekker douchen.

De lucht begint op te klaren. Taxi genomen naar Sairee Beach. Het drukste gedeelte van het eiland. 400 Bath, ze weten de prijzen wel voor een ritje van 15 min in een Pick Up. Op zich niet erg maar echt hoe kom je erin? Als je niet weet wat er met me is gebeurd denk je echt: die vrouw kan ook niets. Maar ik zit. Steil naar beneden met mooie uitzichten op ons resort. Echt tropisch.

In Sairee op zoek naar een ontbijtje en de green curry en Fried Rice smaakte prima. Vervolgens naar een duikschool die Jeroen had gezien. Mojo Divers. Morgenochtend een opfriscursus en woensdag gaat hij duiken Sail Rock. Schijnt een van de mooiste duikplekken te zijn in Thailand.

Na wat souveniertjes taxi terug want de lucht was helemaal opengetrokken. Snorkelspullen en het water in. Wederom mooi. Deze keer ook een Koffervis gezien. Op het moment dat ik moe werd schrikken we weer. Dit keer kwam er een vrij grote schildpad onze kant op. Die kwam zo hard op ons afgezwommen dat ook jeroen bijna een sprintje wilde trekken. Hij moest even ademen en dook weer onder. Wat een beest. Zo gaaf!!! Een ander vis lifte met hem mee. Wederom een perfect snorkeltochtje. Ik was kapot. Mijn conditie is echt niet goed. Komt wel weer. Jeroen kon niet stil zitten dus ging nog een keer snorkelen.

Bij het zwembad een drankje gedaan om vervolgens op ons balkonnetje te genieten van de ondergaande zon. Zo de foto’s doen en lekker eten.

Mooie dag achter de rug, ons hoor je niet klagen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    19 februari 2018
    Haha leuk verslagje weer en mooie foto's. Was leuk om jullie vanmiddag ff te spreken 😘
  2. Gonnij:
    19 februari 2018
    mooiresort maar dat had je al latenzien. Hele mooie foto's wat een vissen die haaien hoeven niet, lekker duiken morgen jeroen en jij relaxen
  3. Wendy:
    19 februari 2018
    "Vet mooi" met de groeten van Maxim
  4. Klaas de Waal:
    20 februari 2018
    Ik vind dit alles zeer indrukwekkend en mooi, maar het lijkt mij ook wel een vrij vermoeiende reis tot nu toe. Nemen jullie jezelf en speciaal Nicole goed in acht en uitrusten is ook zeer goed voor de gezondheid kan ik uit eigen ervaring zeggen na een aantal ingrijpende operaties in mijn leven. Fijne voortzetting en jullie verslagen zijn heerlijk om te lezen.
  5. Gonnij:
    21 februari 2018
    Jeroen geen foto's van vissen nou een lekkere rust dagvoor jouw een hele mooie omgeving doeiiiii xx
  6. Jornic:
    21 februari 2018
    Mam, er zijn 3 pagina's foto's. Gevonden?
  7. Gonnij:
    Ja allemaal gezien'