Dag 13 & 14: Dive: Pool versus Sea

21 februari 2018 - Koh Tao, Thailand

Wat is het hier toch heerlijk. Gisteren ochtend beetje bewolkt maar dat gaf niet. Jeroen even zijn duiken opgefrist in een korte training bij het zwembad. Kon ook op zee maar dan was hij praktisch de hele dag weg en dat wilde hij niet. Na een lekker ontbijtje taxi en bij het zwembad gaan liggen. Jeroen is nog gaan snorkelen maar er stond te veel wind. De rest van de dag hebben we het zwembad, het zwembad en ... het zwembad gezien. Besloten om lekker op de kamer te eten. Lotte, we moesten aan je denken: Noodles!!!

Vanochtend stond de wekker vroeg: 04.45! Ten (zo heet de jongen van het hotel) stond keuring om 5 uur voor onze deur om Jeroen naar Mojo Divers te brengen.

Jeroen: “... Ten is nog geen tien turven hoog en weegt minsten de helft van mij. Ik wilde me achterop vasthouden maar nee, ik moest mijn handen rond zijn middel .Geen probleem waren het niet dat de scooter een colletje van de 1e categorie omhoog en naar beneden moet. Ik had af en toe het idee dat we achterover zouden slaan. Maar ik was op tijd...”

Ik heb nog doorgeslapen maar was ook vroeg wakker en zo lag ik nog voor 8 uur bij het zwembad. De pool was nog niet eens schoon. Haha. Ik ben lekker op een bedje gaan liggen met een boek, iPad, zonnebrand, cappuccino, zon, schaduw, het zwembad zelf in handbereik. Ik maakte hier in willekeurige volgorde gebruik van. Relaxen ja. Zelfs nog even geslapen.

Zoals Klaas schreef in de reactie, het is allemaal niet niets het afgelopen jaar. En het lijkt of we heel veel bezig zijn. Maar, echt ik schrijf sneller als dat het gaat haha. In tegenstelling tot eerdere vakantie doen we nu echt niets. Maar lief dat jullie met mij/ons zijn begaan. Dus Lieve lezers, ik pas op mij zelf en op Jeroen en vice versa. Maar, dat het minder snel gaat als ik wil ........ daar ben ik wel achter. Zwemmen is wel goed voor mijn arm, daar zit verbetering in maar ook weer langzaam.

Genoeg hierover. Jeroen wist dat het een lange dag zou worden. De boottocht naar Sail Rock is alleen al bijna 2 uur varen. Om 15.00 uur zag hij Ten bij de receptie en die melde “your wife is at swimmingpool”. Hij zou hem wel even brengen met de golfkar. Ik schrok op van de toeter.

Jeroen: “... Zo wat een enerverende dag. Ontbijtje met toast en jam op de boot. Curry met rijst voor lunch. Werd gewoon gekookt aan boord. Een verjaardag en huwelijksaanzoek. Ik werd gekoppeld aan de buddy in een groepje van 6 en kreeg na allebei de duiken te horen dat ik het echt goed deed. Is Sail Rock dan de mooiste plek van Azië om te duiken. De eerst duik: Ja!!! Natuurlijk moet je geluk hebben maar grote scholen barracudas, andere soorten vis. Helder. Echt heel mooi. Bij de 2e duik was het zicht minder. Wellicht door dat we niet de enige (wel de eerste op de plek aanwezig) zijn die daar duiken. Al met al, prima duik maar mijn verwachting lag misschien wat hoog.”

Spullen gepakt en lekker naar de kamer. En even een tukkie doen. Jeroen was kapot (meestal na het duiken). Ik heb het verslag getikt en foto’s gedaan. Zo naar Sairee Beach, happie eten en dan lekker naar ons bedje!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corina:
    21 februari 2018
    Jeetje, wat een vervelend luxe resort. Zou ik niet aan kunnen wennen ..... :-)