Dag 05: Circuit Vélo sur Loire

25 augustus 2021 - Briare, Frankrijk

De eerste ochtend waar de zon zich meteen laat zien. Dat komt mooi uit want we we hebben fietsen gehuurd. De auto in Saint-sur-Firmin geparkeerd en via Pont Canal naar centrum van Briare gelopen om de fietsen in ontvangst te nemen. Alles ligt hier een beetje uit elkaar, en dit was de kortste route. Er zijn wel bruggen maar die liggen best uit elkaar. Dus als je naar de overkant wilt, naar Briare is het of om rijden of de kortste route en dat is lopend via Pont Canal.

We volgen Circuit Vélo langs de Loire. Heerlijk in de zon en wat een stilte in deze mooie natuur.

De koelbox gevuld met kaas en straks alleen nog fl op zoek naar een bakker. In her eerste plaatsje Ousson-sur-Loire op zoek. Meteen maar even gevraagd. We werden nog net niet uitgelachen maar voor zover ons Frans reikt… denk ik dat hij bedoelde: nee, niet in dit dorp. Het was ook niet zo groot. Tweede dorp.. meer geluk na wat rondvragen kwamen op het dorpspleintje met inderdaad de bakker een een terras annex sigarenboer.

2 Capucino besteld en dat werd een kruising tussen warme chocomelk en instant koffie, 3 in een en dat voor euro 8. Ik moest denken aan een conference van Lebbis en Jansen: 2 Capucino, 8 euro, op een terras, in Frankrijk, in de volle zon, want je bent op vakantie. En nu maakt mij die 8 euro niet uit, maar als het niet te zuipen is……

De bakker maakt veel goed. Met 2 Banguettes in de fietsmand onze weg langs de Loire vervolgd en een picknick plek opgezocht. Life is good!!!

De Loire is apart zo rijd je in een bos, zo op een zandvlakte en zo in de wei. Heerlijk om in te fietsen. En na zo’n. 40 km waren we weer bij het begin. Fietsen ingeleverd om ze morgen wederom op te halen. Effe een terrasje en toen richting auto en vervolgens de Super U om de BBQ spullen in te slaan.

En zo zaten we om 17.00 aan de borrel met Opa Prikkie (dobbelspel). De stalvliegen van de ezels dachten mee te spelen en hadden ons voeten gevonden. Nu de BBQ aan staat zie en voel je ze niet meer. En zo zitten we in the middle of nowhere heerlijk te genieten.

Wim, die punt kaas inform van Champignon. We lusten niet gauw iets niet maar deze verdween meteen in de prullenbak. De ander gingen vandaag mee op Picknick. En Klaas, leuk je reactie, ja we genieten wederom. Andere plekken en eten doet ons altijd goed.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    26 augustus 2021
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole die is pas ècht genieten !