Dag 09: Chiang Mai ???

11 oktober 2018 - Chiang Mai, Thailand

De trein reis was weer prima. Allebei heerlijk kunnen slapen. Er zijn mensen die het niet kunnen waarderen maar wij vinden reizen met de slaaptrein geweldig. Biertje, broodje, chips, boekje en je komt de nacht wel door. Rond 6 uur waren we wakker. Nog meer dan een uur van de omgeving kunnen genieten. En wat een aangename temperatuur bij aankomst in Chiang Mai. 28 graden en bewolkt.

Taxi aangehouden en naar hotel. Helaas de kamer was nog niet klaar. Op de vierde verdieping konden we (primitief) douchen. We hebben ons wel wat opgefrist in de trein maar zo’n douche was wel effe lekker na zo’n lange nacht.  Vervolgens naar de lokale markt gelopen. Rustige buurt lijkt wel. De markt was net open. Voor weinig een bordje noodles voor Jeroen en voor mij: Morningglory met rijst. Soort gebakken spinazie in knoflook en .... saus. Heerlijk, ook als ontbijt. Na het eten was de kamer nog niet klaar dus wat gelezen bij het zwembad. En daarna kwam de moeheid van gister er uit. We besloten geen Coocking Class te doen maar wat te relaxen op de kamer. Na het middagdutje met de Songtaew naar het oude gedeelte van Chiang Mai.

Oud? Ja de tempel zeker maar verder. Er was ons verteld dat het oude centrum zich binnen de oude stadsmuur bevind dus onze verwachting was hoog. Viel dus tegen. Dan maar de Songtaew naar China Town. In Bangkok kunnen we ons daar altijd vermaken, hier .... Nee. Ze noemen Chiang Mai ook wel het Bangkok van het Noorden maar voor ons ... nee. Oké, bewolkt maar nee de stad is totaal anders dan Bangkok. In China Town wel gebakken instant noodles gegeten. Heerlijk variant op hoe wij instant noodles kennen. Via de bloemenmarkt naar het centrum gelopen. En zo stonden we ineens voor het Hard Rock Café. Pin gescoord voor Obbicht en op zoek naar een terrasje. Dat was moeilijk. Niet te vinden of niet open. Vanaf 18.00 ontstaat hier de Night Bazaar. En die was groot. Veel kraampjes met veel van hetzelfde soort koopwaar. Heerlijke Tiger Prawns gegeten. Voor prima prijs!!! Wat saté en toen lekker terug naar hotel. Voor nu: Chiang Mai is niet onze stad. Het is het net niet, precies zoals jij schrijft Klaas. En Sinds vandaag zal ik ook anders naar mijn cola kijken, Corina (zie foto). Eerst de stroopwafels en nu dat fietsen, het is net Nederland Lotte maar dan toch anders. En overal WiFi ;). Bedankt voor alle reacties.

Morgen gaan we de stad uit, we zijn benieuwd.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    11 oktober 2018
    Ondanks het weer ,en wat dingen die tegen vielen toch weer schitterende foto's gemaakt ,Nicole hoe gaat het met je teen ? Ik hoop goed ,geniet maar lekker Gr Corrie
  2. Klaas de Waal:
    12 oktober 2018
    Jammer dat Chiang Mai tot nu toe nog steeds niet is geworden wat men ervan gedacht had te maken, het grote zakencentrum van Thailand. Het ligt zeer waarschijnlijk iets te ver noordelijk en te ver van zee. daarom blijven investeerders en toeristen helaas nog steeds weg. Jullie foto's zijn heerlijk om naar te kijken, al vond ik de tiger prawns wat "klein". Nu nog een tiger lobster scoren, komen voor in de Zuid Chinese zee en zijn vrij zeldzaam zowel in Thailand als Maleisie. Veel plezier en genieten maar luitjes.