Dag 10: Dagje in Troyes en de Champagne streek.

30 augustus 2021 - Troyes, Frankrijk

Het weer zit niet echt mee deze dagen. Vannacht geregend en weer een grijze lucht. Maar, dat mag de pret niet drukken. Dus relaxed opgestaan. Iets te gerelaxed want ook de fietsverhuur is ‘s Middags dicht. Dus terug richting auto en de weg op.

We zijn naar Montgueux gereden. Volgens de info staat deze plaats bekend om de wijngaarden die champagne produceren in een bijzonder gunstig gebied voor de chardonnaydruiven, en het staat bekend om het vrije uitzicht op de stad Troyes. En als je het zonnetje erbij denkt is het een prachtig gebied om te fietsen.

Montgueux & Troyes Beiden liggen in de Aube. Dit gebied, met zo’n 63 gemeentes vertegenwoordigt 1/4 van de wijngaarden van de champagnestreek. Een kwart van de flessen die jaarlijks wereldwijd worden verkocht zijn hier in de Aube geproduceerd.

Als het zonnetje had geschenen was het wellicht nog mooier. Maar we waren blij toch even hier heen gereden te zijn. Via andere kleine plaatsjes weer terug naar Troyes en in het centrum op een terrasje gezeten.

Terug in de studio, trui uit, korte broek aan en balkon op. Op de laatste middag van de vakantie laat de zon zich behoorlijk zien. Dus spelletje Opa Prikkie (dobbelspel) in de zon. Heerlijk.

‘s Avonds was het effe zoeken naar een restaurant. Veel was gesloten en je merkt wat open. Is toch gericht is op de toerist. We belanden bij Le Chat Noir. Prima afsluiting van een mooie 1,5 week Frankrijk. Morgen de reis terug naar huis, naar de katten. Pama & Mama bedankt voor het oppassen.

Je zal ons niet horen klagen. Over 23 dagen gaan we naar Samos (Griekenland). Dus voor nu:

À Bientôt

Jeroen & Nicole

1. Klaas de Waal:
    30 augustus 2021
    Bedankt voor jullie gezellige en interessante reisverslagen. Wij hebben er erg van genoten en kijken uit naar de toekomstige verslagen. Dit keer weer prachtige beelden van Troyes en de champagne streek waarvoor onze dank. Tot ziens lieve buurtjes en kom goed naar huis.
  2. Willem Krom:
    30 augustus 2021
    Wederom erge mooie foto,s zou zeggen behouden thuiskomst !
  3. Bea:
    31 augustus 2021
    Bedankt voor de leuke reisverslagen en foto's. Goede terugreis en hopelijk kunnen we over 24 dagen weer meegenieten vanaf de bank.
    Groetjes ook van Ger.
  4. Gonnij:
    31 augustus 2021
    Lekker weer thuis bij jullie katjes